Primele imagini si informatii oficiale despre noua generatie SEAT Leon au fost date publicitatii, zilele trecute. Noul Leon va pastra aceeasi arhitectura – hatchback cu 5 usi. Ca aspect, este o evolutie a designului de la actuala generatie, insa cu un plus consistent la capitolul rafinament.
Stilul noului Leon a fost deja prefigurat de conceptul IBE Coupe, prezentat la diferite saloane majore, in ultimul timp. Primele imagini oficiale ni-l prezinta atat in versiune standard, cat si in cea FR, de top (foto cu masina vopsita in rosu). De remarcat disparitia unor linii curbe de la generatia precedenta, care s-au transformat in linii drepte, unghiuri si tuse ferme, menite sa punctele anumite detalii ale masinii, incepand cu grupurile optice si zonele aripilor. De asemenea, s-a renuntat la manerele mascate ale portierelor spate, in favoarea unora clasice.
Interiorul noului Leon ne rezerva si el cateva surprize: chiar daca este vorba de o versiune de top (FR), imaginea ne lasa sa descoperim una dintre cele mai atractive planse de bord dintre cele existente in Grupul VW, la ora actuala. Volanul, dispunerea instrumentarului si finisajele indica o sursa de inspiratie de-a dreptul evidenta – Audi.
Vorbim despre a treia generatie Leon si al doilea model din Grupul Volkswagen care foloseste platforma tehnica “modular transverse matrix” (MQB). Aceasta noua arhitectura mecanica, in care gigantul german isi pune mari sperante, a fost deja inaugurata de noul Audi A3.
Cu 4.26 metri lungime, noul leon este cu 5 cm mai scurt decat predecesorul sau, in timp ce ampatamentul este mai mare cu aproximativ 6 cm. Aceasta combinatie permite console fata si spate mai scurte, scotand in evidenta prezenta vizuala puternica a rotilor, in timp de ofera un beneficiu practic cum ar fi spatiul interior, in mod special pentru scaunele pasagerilor din spate, precum si in compartimentul de bagaje.
Linia unghiulara a farurilor este o caracteristica specifica noului limbaj de design de la SEAT, perfect integrat in noua forma sculpturala a noului Leon. Farurile cu tehnologie full LED sunt disponibile pentru prima data in clasa compacta. Noile faruri ofera un look de neconfundat fetei autovehiculului. Pe langa acestea, Noul Leon are acum o semnatura distincta datorita includerii farurilor de zi cu tehnologie LED. Blocurile optice spate modelate in forma de pana subliniaza amploarea si sunt de asemenea disponibile cu tehnologie LED.
Portbagajul are un volum de 380 litri, in jur de 40 l mai mult decat modelul precedent. Multumita unei tehnici de constructie avansate si utilizarii unor materiale usoare la caroserie, greutatea totala a fost redusa cu 90 kg in comparatie cu versiunea anterioara.
SEAT trimite Noul Leon in lupta cu o serie de motoare puternice si eficiente TDI si TSI, pornind de la 1,2 si pana la 2,0 litri. Toate motoarele sunt dotate cu injectie directa si turbo supraalimentate; au fost proiectate pentru a reduce frecarile interne si pentru a atinge rapid regimul optim de functionare. In comparatie cu predecesorii lor, consumul de combustibil este redus cu pana la 22%.
Motorul de 1,6 TDI dezvolta 105 CP si 250 Nm. In versiunea Ecomotive cu sistemul Start/Stop si recuperare a energiei, consuma doar 3,8 litri/100 km. Motorul de 2.0 TDI reproiectat consuma in jur de 4,0 litri/100 km in varianta Ecomotive. Cu 150 CP si un cuplu de 320 Nm, este cel mai puternic pentru Leon.
SEAT va extinde rapid lista de motoare. La inceputul lui 2013 vor fi disponibile 1,2 TSI in doua versiuni (cu 86 si 105 CP), motorul de 1,4 TSI (122 CP) si, in fruntea motoarelor pe benzina, cel de 1,8 TSI (180 CP), cu o combinatie de injectie directa si indirecta. Gama de motoare diesel va creste cu variantele 1,6 TDI (90 CP) si noul 2,0 TDI cu 184 CP). Acesta din urma cu un cuplu de 380 Nm.
In functie de motor, optiunile de transmisie sunt multiple: de la cea manuala in 5 sau 6 trepte, pana de cutiile de viteze revizuite DSG in 6 si 7 trepte, cu dublu ambreiaj.
Sasiul noului SEAT Leon castiga prin sportivitatea si caracterul agil. Suspensia fata este in configuratie McPherson, in timp ce puntea spate este semi-independenta, pentru motoarele pana in 150 CP. Versiunile mai puternice vor fi echipate cu punte spate multilink, pentru o mai buna manevrabilitate si o distributie superioara a sarcilnilor longitudinale si transversale.
Noua functie Drive Profile de la SEAT disponibila pe varianta FR permite soferului sa varieze caracteristicile servodirectiei, raspunsul acceleratiei si zgomotul motorului printr-un sistem de actionare a sunetului – in trei moduri: eco, confort si sport. Exista si o setare individuala pentru a personaliza toate aceste caracteristici dupa preferintele soferului. Lumina de interior ambientala cu tehnologie LED se schimba in functie de setarile selectate: alb pe modulele eco si confort si rosu pe modulul sport.
In Noul Leon, SEAT ofera o gama larga de solutii actualizate de infotainment. Baza este formata de sistemul de operare Easy Connect, care controleaza functiile de entertainment si comunicare SEAT Sound Systems, la fel ca si o multime de functii printr-un touch screen foarte sensibil.
Media System Touch este primul nivel disponibil – radio cu un slot de card si patru boxe pentru varianta Reference si un ecran de 5 inch. Variantele de echipare Style si FR vin cu Media System Colour, cu si mai multe culori si o calitate ridicata, CD cu 6 boxe in standard (8 pentru FR); se conecteaza cu dispozitive externe prin Bluetooth, USB sau Aux-in. Functiile masinii pot fi controlate prin ecranul de 5 inch cu touchscreen.
Media System Plus are un ecran cu touchscreen de 5,8 inch cu grafica tridimensionala in high definition, conectivitate la iPod, un tuner DAB optional si recunoastere vocala. Sistemul vine cu 8 difuzoare. Solutia de top incorporeaza sistem de navigatie care permite afisarea informatiei pe display-ul dintre vitezometru si turometru si care poate fi controlat prin recunoastere vocala. Sistemul audio SEAT Sound System (dotare optionala) are o reproducere clara a sunetului multumita celor 10 boxe si sub-woofer-ului.
Noul Leon vine si cu noi sisteme de asistare a soferului. Functia de detectare a oboselii recunoaste momentul in care soferul isi pierde concentrarea si ii sugereaza sa ia o pauza. In plus, o camera montata in spatele oglinzii retrovizoare gestioneaza atat asistenta la faza lunga a farurilor, care comuta automat intre faza lunga si scurta, si asistenta la pastrarea directiei care face corectii fine la servodirectie pentru a preveni trecerea peste liniile de marcaj.
Un alt element cu totul nou prezent pe acest model este logo-ul de pe grila frontala, spate si volan. Leon este primul model care va purta noua semnatura a companiei. Etaland un design pur, curat, noul logo SEAT reprezinta precizia si eleganta limbajului de design al brandului, reflectand in acelasi timp leadership-ul companiei in termeni de inginerie si calitate. Introducerea noului logo in toate materialele de comunicare si locatiile SEAT va incepe o data cu Salonul Auto de la Paris, in septembrie.