Acest concept prefigureaza Seria 1 GT, care va fi primul model BMW cu tractiunea pe puntea fata si care va folosi un nou propulsor in trei cilindri, de 1,5 litri turbo (190 CP), intr-o configuratie hibrida reincarcabila (plug-in). Cu un aspect general in stil MPV, adopta o alura complet noua pentru BMW si, cu siguranta, va fi un concurent redutabil pentru Mercedes Clasa B.
Conceptul are toate argumentele specifice marcii bavareze, incepand chiar de la designul exterior, cu traditionalul calandru si luminile cu LED, pana la confortul interior. Modernitatea se regaseste la tot locul – display-uri tactile, afisaj pe parbriz (Head-Up Display), iluminat ambiental cu LED-uri colorate, pavilion din sticla a carui transparenta este reglabila, samd.
Cel mai probabil, versiunea de serie a acestui concept o vom descoperi in primavara anului viitor, cu ocazia Salonului de la Geneva. Va face parte din segmentul premium compact care, cu o rata de crestere anuala estimata la pana la 5% pentru urmatoarea perioada, reprezinta unul dintre cele mai importante segmente din piata.
Ca hibrid plug-in, BMW Concept Active Tourer ofera si o avanpremiera a viitoarelor variante de transmisii pentru automobilele din clasa compacta. Acum, familiarul concept eDrive de la BMW i8 este utilizat in premiera la un model din afara sub-brand-ului BMW i, iar in viitor aceasta va fi denumirea pentru toate transmisiile electrice si hibrid plug-in. eDrive cuprinde toate componentele transmisiei electrice, motorul electric dezvoltat de BMW, acumulatorul litiu-ion si unitatea de control inteligent a motorului.