Conform studiului anual realizat de producatorul de vopsele PPG, albul este din nou culoarea preferata de majoritatea cumparatorilor de automobile noi, la nivel mondial. O interesanta tendinta, remarcata la cea mai recenta editie a studiului PPG, este aceea de omogenizare a gusturilor, intre diferite regiuni din lume.
Albul revine la moda, dupa ce, incepand din 2009, fusese detronat de gri metalizat sau negru. Astfel, 22% dintre cei care au cumparat anul trecut un automobil nou, au preferat culoarea alba (fata de 16%, in 2010). Top 3 la nivel mondial este completat de gri metalizat (20%) si negru (19%).
In 2010, fiecare regiune avea o culoare dominanta – alb in SUA, negru in Europa si gri metaliza pentru Asia – Pacific. Lucrurile s-au schimbat insa in 2011, albul fiind pe primul loc in fiecare regiune.
In Europa, 23% dintre masinile noi vandute in 2011 au fost albe (+9 puncte procentuale), 21% au fost negre si 17% gri. Urmeaza in top gri metalizat (13%), rosu, albastru si bej (fiecare cu cate 7%).
In fine, 77% dintre cumparatori considera culoarea caroseriei drept un factor determinant in decizia lor de cumparare.