Renault a dezvoltat sub numele Symbol o versiune sedan, mai ieftina, a modelului Clio, produsa in Turcia si destinata pietelor emergente. Prin aparitia celei de-a patra generatii Clio, era de asteptat ca si versiunea Symbol sa se innoiasca. Zis si facut, insa intr-un mod surprinzator!
Probabil ca modificarea noului Clio IV in sedan ar fi fost mult mai costisitoare decat transformarea noului Logan, intr-un model Renault. In noul Symbol – ati ghicit! Lista optionalelor este insa mai bine garnisita si include, printre altele, climatizarea automata de pe Clio IV. Diferente exista si la unele detalii de stil, de la elementul metalic de pe manerele usilor si pana la lumina alba de fundal la bord ori comenzile geamurilor mutate pe portiere.
Motorizarea va fi formata din doua agregate turbo, pe benzina si diesel. Blocul pe benzina este noul TCe 90, de 0,9 litri si 90 CP, cu un consum mediu de 5,3 litri/100 km si emisii de 122 g CO2/km. Motorul diesel este dCi 90, de 1,5 litri si 90 CP, cu un consum mediu de 3,9 litri/100 km si emisii de 103 g CO2/km.
Asadar, Grupul Renault renunta la unul din cele doua sedanuri low cost, motivul fiind evident – eficientizarea ofertei. Ramane de vazut, insa, daca noul Symbol, care va fi lansat pe piata in 2013, isi va mai gasi loc in oferta Renault pentru piata din Romania. Deocamdata au fost confirmate pietele din Turcia, Algeria si Tunisia, ceea ce lasa sa se inteleaga ca noul Symbol nu va fi produs in Romania, impreuna cu “fratele” Logan.
Cunoscut pe unele piete sub numele de Thalia, micul Renault Symbol s-a numit initial Clio Symbol. Prima generatie s-a lansat in 1999 si a fost inlocuita in 2008 cu cea de-a doua, care se produce si acum.