Dupa cateva imagini neoficiale postate pe internet si la capatul unei scurte campanii teasing, a treia generatie Skoda Octavia a fost dezvaluita ieri, la Muzeul Skoda de la Mlada Boleslav. In acelasi timp, un set de 4 imagini oficiale cu noul model (vezi galeria foto de mai jos) a fost dat publicitatii, in mediul online.
La prima vedere, noua generatie Octavia pastreaza elementele definitorii Skoda si adopta noul limbaj de design al marcii. In acelasi timp, preia din genele Volkswagen, lucru firesc, avand in vedere ca este “sora ceha” a noului Golf VII, folosind aceeasi platforma MQB.
Octavia este “emblema gamei Skoda”, asa cum o defineste chiar presedintele Winfried Vahland. Prin urmare, toti ochii sunt atintiti asupra acestei noutati, care trebuie sa fie pe masura exigentelor asteptari. Iar noua Octavia nu dezamageste, impresionand prin dimensiunile si calitatea in crestere. Ce-i drept, aparitia modelului mai mic Rapid, cu putin timp inainte de noua Octavia, accentueaza saltul facut de aceasta din urma.
Octavia III s-a inspirat mult din conceptul MissionL, prezentat anul trecut, la Frankfurt. Echipa de designeri coordonata de slovacul Jozef Kaban si-a atins cu brio obiectivul – “emotie la prima vedere”. Chiar daca pastreaza spiritul marcii, masina are multe schimbari in comparatie cu vechea generatie. Pare mult mai dinamica si mai robusta, fara ca proportiile echilibrate, definitorii pentru acest model, sa fi fost modificate. Masina a crescut cu 9 cm in lungime si 4,5 in inaltime, iar ampatamentul mai lung cu 10,8 cm a permis redimensionarea habitaclului. Spatiul interior este acum comparabil cu cel al modelelor din gama superioara.
Apropo de interior, in stilul clasic a unei masini din grupul Volkswagen, sobrietatea sora cu austeritatea este la ea acasa, insa calitatea materialelor a ramas, in continuare, excelenta. La o privire mai atenta, o serie de detalii aparent minore indica legatura directa a acestei masini cu Golf VII.
Noua Octavia beneficiaza si de o importanta infuzie de tehnologie. Este primul model Skoda, de pilda, cu Adaptive Cruise Assistant, sistemul care permite pastrarea unei distante prestabilite fata de automobilul din fata. Din lista dotarilor de top mai merita amintite sistemul de recunoastere a indicatoarelor rutiere, detectorul de oboseala, Lane Assist sau cele 9 airbag-uri.
Sunt anuntate patru motoare diesel si tot atatea pe benzina, la extreme fiind 1,8 TSI de 180 CP si 1,6 TDI GreenLine de 110 CP. Cu exceptia versiunilor de intrare in gama, atat diesel, cat si benzina, toate propulsoarele vor fi asociate cu tehnologia Green Tec (sistem Stop&Start si recuperarea energiei la franare). Sunt disponibile inca din start atat transmisii manuale, cat si DSG (cu dublu ambreiaj). Cat despre versiunea 4×4, aceasta este inca in faza de dezvoltare.
Este de asteptat ca noua Skoda Octavia III sa fie disponibila la vanzare in primele luni ale anului viitor. In martie, la Geneva, este programata prima aparitie oficiala la un mare salon auto. Pentru moment, niciun cuvant despre preturi, insa este de asteptat ca acestea sa fie sensibil mari decat cele de la Rapid si implicit, de la precedenta generatie Octavia.