La 9 ani dupa ce a inaugurat o noua categorie, cea a coupe-urilor cu 4 usi, prin lansarea irezistibilului CLS, Mercedes repeta experienta, de data aceasta intr-un segment inferior. Prezentat la diferite saloane, in cursul anului trecut, Concept Style Coupe are, asadar, un succesor in productia de serie.
Premiera mondiala se consuma chiar in aceste zile, in cadrul Salonului de la Detroit. Primele livrari se vor derula peste cateva luni, iar preturile vor fi cu cateva mii de euro mai mari fata de versiunile similare ale Clasei A.
Presedintele Daimler AG, Dieter Zetsche, a declarat ca ecourile primite dupa prezentarea prototipului Concept Style Coupe i-au convins pe cei de la Mercedes ca acest model este dorit de multa lume si ca se va bucura de succes. CLA este o versiune mult mai accesibila, in comparatie cu CLS, in primul rand datorita clasei din care face parte.
Preia platforma Clasei A, iar principalele modificari sunt la partea din spate. Nu este insa o simpla transformare intr-un sedan, spatele elaborat avand nevoie de 34 cm in plus la lungime, in comparatie cu hatchback-ul Clasa A.
Schimbari sunt si la partea frontala – farurile, de pilda, au un alt design, mai agresiv. CLA exceleaza si la capitolul aerodinamic, cu un coeficient record de penetrare a aerului in gama sa, de 0,23 – spre comparatie, CLS are 0,26.
Motorizarile de pe CLA sunt, evident, preluate de la Clasa A: benzina – CLA 180 (1.6 litri 122 CP), CLA 200 (1.6 litri 156 CP), CLA 250 ( 2.0 litri 211 CP); diesel – 200 CDI (1.8 litri 136 CP) si 220 CDI (2.2 litri 170 CP). Versiunea AMG va fi dezvoltata ulterior. Toae motorizarile dispun de tehnologie Stop/Start ECO. Transmisia poate fi manuala cu 6 trepte sau automata cu dublu ambreiaj si 7 rapoarte (7G-DCT). Optional, CLA poate fi configurat in versiune sport, coborat cu 20 mm in fata si cu 15 in spate, cu transmisie integrala 4Matic si cutie de viteze 7G-DCT.