Valul de noutati din categoria mini-SUV sau, daca vreti, crossover urban, continua cu un astfel de model pregatit de Renault.
Captur foloseste platforma tehnica a noii generatii Clio si isi va face debutul oficial in primavara, la Salonul de la Geneva.
Renault Captur este, intr-un fel, modelul similar cu Nissan Juke si un concurent direct pentru Peugeot 2008, Ford EcoSport si alte noutati asteptate in clasa. Cei de la Renault au mizat pe efectul de surpriza in ceea ce priveste designul si se pare ca le-a iesit!
Desigur, este noua linie, inaugurata de Clio 4 (de la care va prelua si o parte din motorizari), insa Captur are ceva al sau, bine conturat inca de la prima vedere, impresie accentuata de cele doua tonuri in care este vopsit exemplarul de prezentare – oranj si alb. In mod cert, designerul sef de la Renault, olandezul Laurens van Den Acker, si-a atins obiectivul, prezentand un automobil interesant, insa fara a avea un look agresiv.
Captur este primul crossover urban de la Renault care combina caracteristicile de la trei tipuri diferite de autovehicule: aspectul si pozitia de pilotaj de la SUV, spatiul interior generos si modulabil de la MPV si agilitatea de la autoturismul compact. Cu alte cuvinte, SUV la exterior, MPV la interior, compacta clasica la volan.
Lung de doar 4,12 m, Captur va impresiona si prin nivelul de echipare, demn de un segment superior. In dotarea standard se vor regasi deschiderea “maini libere”, asistentul de oprire in panta si senzorii de parcare. La acestea se vor adauga tableta multimedia cu touchscreen Renault R-Link, sistemul audio cu 6 difuzoare, Bluetooth, audio-streaming si sistemul Arkamys hi-fi.
Dezvoltat pe platforma Clio, care este deja o referinta in segmentul B, Captur promite sa devina, la randul sau, un reper in noua categorie mini-SUV. Ar fi si cazul, avand in vedere ca Renault n-a stralucit deloc la categoria SUV in ultimii ani, spre deosebire de aliatul sau, Nissan. Captur va fi fabricat la uzina Renault din Valladolid, Spania.