Skoda Auto a stabilit inca un record de vanzari in 2012, livrarile catre clienti, la nivel mondial, crescand cu 6,8%, la un total de 939.200 de unitati (2011: 879.200). In cea mai performanta luna decembrie din istoria companiei, marca a livrat catre clientii sai aproape 66.200 de automobile. Acest rezultat reprezinta o crestere a vanzarilor cu 6,1% in comparatie cu recordul anterior, inregistrat in decembrie 2011. Ofensiva modelelor marcii va intra in 2013 intr-o noua etapa, odata cu lansarea noii Skoda Octavia.
“In anul care a trecut, Skoda a vandut 939.200 de unitati, mai mult ca oricand. Iar aceasta cifra de vanzari a fost atinsa in ciuda crizei din unele piete,” declara Winfried Vahland, CEO Skoda. “Gratie noilor sale modele atractive, cota de piata Skoda a crescut din nou pe multe dintre piete, aceste performante adaugandu-se in parcursul de succes al strategiei de dezvoltare a marcii”, mai declara Vahland. Pentru 2013, Skoda se va concentra pe ofensiva modelelor, initial fiind vorba despre lansarea noii Skoda Octavia, care va avea loc la inceputul anului. “Per ansamblu, anul 2013 nu va fi unul usor pentru industria auto. Dar noile automobile Skoda, cum sunt Octavia, Rapid sau Citigo, impreuna cu pozitia noastra privilegiata pe pietele internationale ofera marcii noastre o buna baza de pornire”, a adaugat Winfried Vahland, CEO Skoda.
In Europa de Vest, in 2012, Skoda a depasit semnificativ tendintele unei piete care per ansamblu s-a micsorat, marca livrand peste 358.400 de unitati catre clientii sai (2011: 361.800). Cota de piata Skoda a crescut la peste trei procente, de la 2,8 procente acum un an. In Germania, cea mai mare piata europeana a marcii ai cea de-a doua piata, la nivel mondial, dupa China, Skoda si-a crescut vanzarile cu 3,6 procente, la circa 132.600 de unitati (2011: 128.000), confirmandu-si statutul de cel mai puternic importator din aceasta tara. In Marea Britanie, Skoda a avansat cu 17,6% fata de anul precedent, ajungand de la 45.300 de masini vandute in 2011 la recordul din prezent, care este de 53.200 de unitati. Recorduri de vanzari au mai fost inregistrate in 2012 in Austria, Elvetia si in Danemarca.
In Europa de Est, livrarile Skoda din 2012 au crescut cu 26,%, la aproape 137.100 (2011: 108.400). Marca a crescut astfel de trei ori mai repede in comparatie cu restul pietei, cota sa de piata ajungand la 4,2 procente. de la aproape 3,6 procente in 2011. Piata din Rusia s-a dovedit din nou a fi cea mai energica, livrarile marcii fiind de 99.100 de unitati, ceea ce reprezinta o crestere de 33,7% (2011: 74.100 de unitati livrate). Acesta reprezinta un nou maxim anual pentru marca in Rusia.
Ín Romania, livrarile Skoda in 2012 au insumat 6.303 unitati, dintre care 53,14% pentru modelul Skoda Octavia. „In ciuda unei piete greu incercate economic, marca Skoda a reusit pentru al doilea an consecutiv sa ocupe prima pozitie in clasamentul modelelor de import, cu Skoda Octavia. Cel mai bine vandut model de import, Skoda Octavia, si-a mentinut performanta obtinuta in 2011, reusind sa se impuna ca lider de piata in randul competitorilor din clasa C. Multumim pe aceasta cale clientilor nostri pentru entuziasmul si aprecierea cu care intampina toate modelele marcii. O data cu aparitia noii Skoda Octavia, in luna martie a acestui an, ne dorim sa continuam succesul modelului si sa aducem cat mai multor clienti satisfactia unei alegeri excelente”, a declarad Vlad Rusu, brand manager Skoda.
O alta tara in care cresterile Skoda s-au repetat si anul trecut a fost China, unde livrarile marcii, care au fost de aproape 235.700 de unitati, au crescut cu 7,%, in comparatie cu 220.100 unitati livrate in 2011. Cu alte cuvinte, China a reprezentat un sfert din vanzarile Skoda la nivel mondial.
Prima jumatate a lui 2013 va fi influentata de inceperea productiei si debutul vanzarilor noii Skoda Octavia. Mai mult, in 2013 Skoda si-a propus sa isi intareasca si mai mult pozitia pe pietele din intreaga lume. Prin lansarea noii Skoda Octavia, marca declanseaza urmatoarea etapa a celei mai mari ofensive de modele din istoria companiei. “Skoda Octavia este sufletul marcii. Prin noua Octavia am transformat o masina buna intr-una si mai buna. Octavia este o clasa in sine, oferind calitatea caracteristica clasei medii, la un pret de automobil din clasa compacta”, declara Winfried Vahland. Skoda va incepe cu introducerea limuzinei compacte in Republica Ceha, la inceputul lunii februarie, apoi urmand treptat si alte piete internationale.
Livrarile marcii Skoda catre clienti in 2012 (in unitati, rotunjit, precum si evolutia fata de anul precedent):
Octavia 409.600; +5,8%
Fabia 240.500; -9,9%
Superb 109.100; -6,5%
Yeti 87.400; +24,3%
Roomster 38.000; +5,4%
Rapid 24.700; model nou
Citigo 30.000; comercializat doar in Europa, model nou