De cativa ani, granitele dintre categorii sunt tot mai greu de stabilit. Se vorbeste de segmente noi, nascocite de constructori, care nu se mai tem deloc sa amestece elemente din clase diferite, pentru a da nastere unor categorii noi, insolite, uneori adevarati mutanti pe roti, dar care prind la public.
Se vorbeste mai nou de coupe-uri cu 4 usi, SUV-coupe-uri, crossover sau break-uri coupe, combinatii care nu mai intriga pe nimeni si care, odata lansate de catre un producator, pun la munca proiectantii concurentei, pentru a veni cat mai repede cu replici. Asa se face ca, in cadrul unei recente conferinte de presa, presedintele Grupului Daimler, Dieter Zetsche, a confirmat lansarea a nu mai putin de 13 modele noi, pana in 2020.
In cadrul acestei noi faze de dezvoltare a gamei, un rol important il vor juca modelele SUV si crossover. Insa printre primele noutati se va regasi coupe-ul cu 4 usi Mercedes GLA, derivat din noua Clasa A, anuntat pentru editia din acest an a Salonului de la Shanghai. Va urma un viitorul rival pentru Range Rover Evoque, deja numit GLC (versiunea coupe de la GLK), dar nu mai devreme de 2016.
Pentru uzina Mercedes de la Tuscaloosa (Alabama, SUA) este prevazuta productia unuia dintre viitoarele SUV-uri. Ar putea fi vorba de GLC sau de MLC, un coupe pe baza lui ML, care sa concuureze cu BMW X6. In fine, categoria SUV mai prevede un tot-teren autentic, care ar putea fi anticipat de conceptul Ener-G-Force (foto), prezentat anul trecut, la Salonul de la Los Angeles.
Dar cea mai mare noutate va veni, evident, de la cel mai important model din gama, Clasa S. Viitoarea limuzina „de categorie grea” de la Mercedes va trebui sa acopere si golul lasat prin disparitia marcii Maybach. Prin urmare, vor fi nu mai putin de 5 versiuni a noii Clase S: cu ampatament lung sau scurt, coupe, cabriolet si clasica limuzina.