Editia din acest an a Salonului de la Geneva va fi un regal pentru clasicul Volkswagen Golf. A saptea editie a compactei germane va fi prezentata intr-o multitudine de noi versiuni: Variant (break), e-Golf (electric), GTD (sportiva diesel) si GTI (sportiva pe benzina). In cele ce urmeaza, ne vom referi la aceasta din urma, o figura legendara in segmentul sportivelor compacte.
Spre deosebire de precedentele generatii, noul GTI va avea doua versiuni – o premiera in cei 37 de ani de “cariera”! Astfel, versiunea “clasica”, de 220 CP (cu 10 CP in plus fata de precedentul GTI) va fi secondata de noul GTI Performance, de 230 CP. La ambele, cuplul este de 350 Nm, iar viteza maxima este de 246 km/ora. In materie de performante, noul GTI atinge 100 km/ora in 6,5 secunde, iar GTI Performance este mai rapid cu o zecime de secunda.
Motorul in 4 cilindri turbo pe benzina de 2,0 litri este cuplat la un sistem Start-Stop aflat in dotarea standard si la o transmisie manuala in 6 trepte. Optional, este oferita transmisia cu dublu ambreiaj (DSG), tot cu 6 viteze. In ambele cazuri, consumul mediu a scazut cu 18%, la 6 litri/100 km pentru transmisia manuala, respectiv 6,4 litri/100 km (standard) si 6,5 litri/100 km (Performance) pentru DSG.
Nu lipsesc dotarile sport, gen suspensie intarita, evacuare dubla, difuzor spate, etrieri vopsiti in rosu si roti pe 17 inch. Lansarea pe piata europeana este programata pentru luna mai, pretul anuntat pentru Germania fiind de 28.350 euro.