Incurajati de succesul inregistrat anul trecut, pe segmentul low cost, sefii de la Renault au planuri mari pentru 2013: un milion de unitati! Este vorba de masini ieftine, produse sub sigla Dacia sau Renault si distribuite in Europa si pe pietele emergente, precum America de Sud sau Rusia.
Obiectivul pare realizabil, avand in vedere ca anul trecut Renault a vandut 953.000 de automobile low cost. Confruntat cu o scadere drastica in 2012 (-22,1%), grupul francez se va concentra anul acesta pe modele ieftine. A spus-o chiar presedintele Carlos Ghosn, cu ocazia Salonului de la Geneva: “Criza nu a avut un impact important asupra modelelor de intrare in gama. Gama noastra Entry (Dacia – n.r.) nu este afectata. Iar daca piata va scadea, va trebui sa dezvoltam productia acestui gen de vehicule”.
Vanzarile Dacia ar trebui sa beneficieze din plin si de ofensiva noutatilor lansate in ultimul timp. Practic, aproape toata gama a fost innoita in ultimul an. Exceptia este Duster, al carui facelift este asteptat pe parcursul acestui an.
In fine, vanzarile Dacia ar putea fi impulsionate in urmatorii ani si de un model foarte ieftin, pe care Renault se pare ca intentioneaza sa-l produca. Este vorba de un automobil cu pretul sub 5.000 de euro si care va seduce, cu siguranta, multi clienti!