Noul Mercedes Clasa S - cel mai bun din lume?
16.05.2013
        
Distribuie acest articol!   

Mercedes a dezvaluit oficial noua generatie a navei-amiral, Clasa S, pe care o defineste, pur si simplu, „cel mai bun automobil din lume”. Chiar asa sa fie? Timpul ne va da un raspuns, fara indoiala!

Aspectul general al limuzinei emana eleganta in toate privintele, insa fara a avea nimic surprinzator. Altfel spus, noul model nu revolutioneaza nimic si se inscrie in standardele marcii. Anumite elemente de design, mai ales la spate, evoca mostenirea defunctei marci Maybach.

Interiorul, dezvaluit partial in urma cu cateva saptamani, este sobru dar primitor si pastreaza nota de lux clasic. Lemnul, suprafetele metalice si pielea sunt materialele high-end folosite din plin in habitaclu, fara a fi ostentative. Scaunele cu masaj pe principiul pietrelor calde, echipamentele „First Class” din spate (consola cu telefon, tableta si multiple spatii de depozitare) si cele cinci variante de echipare, inclusiv cu scaune Executive cu inclinare a spatarului la 45 de grade si suport pentru picioare, toate indeamna la calatorie.

Noul Mercedes Clasa S va avea doua versiuni de ampatament, cu lungimea totala de 5,11 sau 5,25 metri, fiind mai lung cu 4 cm decat actuala generatie.

Tehnologia de ultima generatie este la ea acasa, la bordul acestei limuzine, incepand cu cele doua ecrane HD din fata, de 12,3 inch fiecare. Cel din stanga este pentru sofer, indicand functiile importante ale masinii, iar cel din dreapta reunind tot ce tine de info-divertisment si confort.

De retinut ca, in general, butoanele lipsesc din aceasta masina, majoritatea comenzilor fiind date prin intermediul functiei tactile. De asemenea, noua Clasa S este primul automobil fara becuri! Acestea au fost inlocuite cu LED-uri, in numar de 500!

Lista sistemelor inteligente de asistare a soferului este de-a dreptul coplesitoare. Dintre toate, mentionam Road Surface Scan, care prin intermediul unei camere stereo detecteaza iregularitatile de pe drum si seteaza in consecinta trenul de rulare. O functie care, cu siguranta, va fi pusa la grea incercare in Romania!

Pentru Europa, oferta de motorizare la momentul lansarii este formata din patru agregate, dintre care doua hibrid: S 300 BlueTEC Hybrid (4 cilindri, 204 CP si 27 CP in mod electric) si S 400 Hybrid (V6 de 3,5 litri, 306 CP si 27 CP in mod electric). Versiunile diesel sunt S 350 BlueTEC (V6 de 3,0 litri de 258 CP) si S 500 (V8 de 4,7 litri si 455 CP). In toate cazurile, consumul declarat de producator este in scadere medie cu 21%, in comparatie cu generatia precedenta. Este anuntat si un hibrid reincarcabil, S 500, al carui consum va scadea, in premiera, sub 4 litri/100 km!

Pentru moment nu au fost furnizate informatii legate de disponibilitate pe piata, dar este de asteptat sa ajunga la dealeri la toamna, in preajma Salonului de la Frankfurt.

In Germania, preturile de plecare variaza intre 79.789 euro (pentru S 350 BlueTEC) si 107.635 euro (pentru S 500 cu ampatament marit).

Distribuie acest articol!