Ofensiva de produs Opel trece la un nivel superior cu noul Opel Insignia facelift, care isi sarbatoreste premiera mondiala in cadrul celei de-a 65-a editii a Salonului Auto de la Frankfurt (12-22 septembrie 2013). Modelul de varf straluceste printr-un interior si mai atragator si un exterior mai stilizat, ducand filosofia de design premiata a marcii Opel „maiestria sculpturala intalneste precizia germana” la un nivel superior.
Noile motoare puternice si extrem de eficiente cu injectie directa, precum cele doua unitati de propulsie turbo pe benzina de generatie noua si cea turbo diesel cu emisii de CO2 de 99 g si extind portofoliul. Aceste emisii scazute plaseaza noul propulsor de 2.0 litri turbo diesel in clasa A+ de energie. Ambele variante (120 CP si 140 CP) consuma, fie in caroserie cu cinci, fie in cea cu patru usi cu transmisie manuala cu 6 trepte si sistem Start/Stop, doar 3,7 litri de combustibil la 100 km in ciclu combinat (Sports Tourer: 3,9 litri/100 km). Astfel, Opel Insignia 2.0 CDTI este cel mai eficient model din punct de vedere al consumului de combustibil din clasa lui.
Acum pentru Insignia este disponibila o generatie complet noua de sistem infotainment. Acesta integreaza in autovehicul multe functii pentru smartphone si poate fi actionat simplu si intuitiv prin intermediul unui touchpad amplasat pe consola centrala.
„Modelul de succes Insignia a convins deja un numar de peste 500.000 de soferi Opel. Noul Insignia va produce si mai multa emotie, datorita postului de conducere elegant si de inalta calitate, modului intuitiv de actionare a sistemului infotainment, unitatilor de propulsie exemplare, precum impresionantul turbo diesel de 99 de grame”, descrie presedintele Opel, Karl-Thomas Neumann revolutia modelului de dimensiuni medii. „Varful nostru de lance este acum si mai sofisticat si mai atragator, dar, inconjurati de toata aceasta eleganta, nu uitati caracteristicile sale definitorii: faptul ca ofera soferului si pasagerilor o experienta de conducere confortabila si sigura, cu tehnologii de ultima ora la pret atragator”.
Consola centrala confera o senzatie complet noua de subtilitate si rafinament, fiind si centrul unei multimi de functii si tehnologii de ultima ora. Panoul de comanda cu lac negru piano si accente cromate a fost mult simplificat. Acesta are acum doar cateva butoane, astfel incat actionarea sistemului infotainment si, de exemplu, a sistemului de climatizare, este rapida si intuitiva.
Noua generatie a sistemului infotainment a modelului Insignia poate fi controlata prin intermediul unui ecran color de 8 inch, cu actionare tactila. De la ecranul de pornire soferul poate accesa toate functiile si submeniurile, cum ar fi posturile radio, titlurile melodiilor, conexiunea smartphone sau navigatiei cu harta 3D, prin intermediul butoanului central sau al ecranului tactil, prin comanda vocala sau cu ajutorul touchpad-ului complet nou. Iar sistemul infotainment poate fi personalizat, putand fi memorate pana la 60 de preferinte (de exemplu, liste de redare, numere de telefon, adrese de navigatie).
Touchpad-ul este ergonomic integrat in consola centrala si ofera un mod complet nou, rapid si intuitiv de acces la sistemul infotainment. Suprafata tactila, iluminata, reactioneaza imediat la miscarea degetelor include si o caracteristica de raspuns tactil, simplificand foarte mult utilizarea noii generatii de sistem infotainment, fara a distrage atentia soferului de la trafic. Cu ajutorul acestui touchpad pot fi introduse si litere, prin atingere cu varful degetelor, de exemplu la cautarea titlului unei piese in baza de date sau a unei localitati in sistemul de navigatie.
In plus, soferul Insignia poate comanda sistemul infotainment de ultima generatie cu ajutorul comenzilor de pe volan, acum cu design nou si configuratie clara, precum si prin comenzi vocale. Functia avansata de comanda vocala poate fi activata prin simpla apasare a unui buton de pe volan si poate procesa mai multe comenzi in acelasi timp. Gama larga de posibilitati de actionare este rezultatul imbunatatirilor pe care le include noua generatie.
Panoul de instrumente cu design nou si ecran color hi-res de pana la 8 inch asigura imbunatatirea conexiunii om-masina. Pe langa parametrii clasici, cum ar fi viteza, turatia si nivelul de combustibil din rezervor, in campul vizual al soferului sunt afisate informatii referitoare la navigatie, utilizarea smartphone-ului si optiunile audio, care pot fi reglate.
Noul Opel Insignia iese in evidenta si din perspectiva sistemului de propulsie si a sasiului. Desi modelul de dimensiuni medii a primit deja multe recunosteri pentru confortul conducerii, manevrabilitate si tinuta la drum, noua editie il depaseste. Inginerii Opel au realizat o multime de imbunatatiri ale sasiului, inclusiv ale amortizoarelor, stabilizatoarelor si sistemului de directie, rezultatul fiind scaderea nivelului de zgomot si vibratii si un confort si mai mare.
Portofoliul mare de motoare, extins de curand, este orientat catre performanta si confort fara compromis. Noul Opel Insignia ofera posibilitatea alegerii intre trei alternative de propulsie, pe benzina, diesel si GPL, cu puteri intre 110 CP si 325 CP.
Noul Insignia 2.0 CDTI este campionul economiei de carburant si al caracterului ecologic. Datorita noului motor turbo diesel de 2,0 litri, variantele de 120 CP si 140 CP au emisii de CO2 de numai 99 g/km (Sports Tourer: 104 g CO2/km). Acest lucru il plaseaza in clasa de eficienta energetica A+, avand in vedere ca modelele cu patru si cinci usi, cu sistem de transmisie manuala cu sase trepte de viteza si sistem Start/Stop consuma doar 3,7 litri de carburant la 100 de km in regim mixt (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) cele mai bune valori din cadrul acestei clase de autovehicule. Ambele variante se mandresc, de asemenea, cu un cuplu de exceptie, unitatea turbo diesel de 120 CP generand un cuplu de pana la 320 Nm, iar modelul de 140 CP chiar de pana la 370 Nm, datorita unei functii de amplificare automata.
Cea mai performanta unitate diesel este modelul 2.0 BiTurbo CDTI de 195 CP. Motorul diesel de inalta performanta cu turbocompresoare secventiale in doua trepte atinge un cuplu impresionant de 400 Nm si se distinge printr-un raspuns foarte prompt, precum si o putere de propulsie de exceptie pe o gama mare de turatii.
Cele mai impresionante motoare pe benzina sunt cele doua unitati de propulsie turbo cu injectie directa: motorul 2.0 SIDI Turbo cu o putere de 250 CP si un cuplu maxim de 400 Nm, precum si unitatea 1.6 SIDI Turbo de noua generatie, cu o putere de 170 CP si un cuplu de 260 Nm, si chiar de pana la 280 Nm, cu functie de amplificare (SIDI = Spark Ignition Direct Injection). Ambele dezvolta o putere de exceptie si se mandresc cu o rulare uniforma prin excelenta si un nivel ridicat de economie de carburant. Acestea pot fi combinate cu o transmisie manuala cu sase trepte de viteza si cu un sistem Start/Stop sau o transmisie automata noua cu sase trepte de viteza, cu frecare redusa. Pe langa versiunea cu tractiune pe puntea fata, unitatea SIDI Turbo de 2,0 litri este disponibila si pentru versiunea cu tractiune integrala.
Noul Opel Insignia ofera, de asemenea o multime de tehnologii, de caracteristici tehnice pentru siguranta si confort. Acestea includ radarul si sistemele de asistenta pe baza de camere video de ultima ora, de la tempomatul adaptiv la asistentul pentru monitorizarea unghiului mort lateral, sistemul de avertizare privind o coliziune frontala si sistemul de asistenta la parcare de a doua generatie, scaune premium cu certificare AGR si functia de acces in autovehicul si pornire fara cheie „Open & Start”, pentru a enumera doar cateva dintre acestea.