Marca BMW i este sinonima cu conceptele vizionare de mobilitate si o noua definitie a conceptului de automobil premium care pune un accent puternic pe dezvoltarea durabila. Dupa premiera mondiala a primului model electric al marcii, BMW i3, urmatorul pas al BMW Group va fi extinderea cu un model sport, BMW i8. Acest model hibrid plug-in este cea mai avansata masina sport a momentului, care extinde filosofia de baza a dezvoltarii durabile BMW i spre un nou segment auto.
BMW i8 aduce placerea condusului traditionala pentru BMW intr-o forma revolutionara. Aceasta este reflectata de designul emotional si combinatia speciala intre performantele dinamice de masina sport si consumul de model de clasa mica. Caroserie usoara si optimizata aerodinamic, tehnologie de propulsie electrica BMW eDrive, motor turbo compact pe benzina de 1,5 litri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo si gestiune inteligenta a energiei – prin combinarea acestora BMW i8 marcheaza o noua etapa in evolutia strategiei Efficient Dynamics. Abordarea revolutionara realizeaza un echilibru fara precedent intre performante si consumul de combustibil. Datorita celulei pasagerilor din fibra de carbon CFRP, BMW i8 are o masa deosebit de mica pentru un automobil hibrid plug-in.
Arhitectura LifeDrive caracteristica BMW i furnizeaza cea mai buna baza posibila pentru design ultrausor. Componentele principale sunt modulul Drive din aluminiu – incorporeaza motorul cu ardere interna si electromotorul, acumulatorul, electronica de putere si componentele sasiului, alaturi de functiile structurale si de protectie in caz de accident – si modulul Life – cuprinde, in principal, celula CFRP a pasagerilor (2+2 locuri). Datorita acestei arhitecturi, BMW i8 dispune de un centru de greutate foarte jos si un raport aproape perfect (50:50) al distributiei maselor pe cele doua punti – doi factori care asigura agilitatea modelului.
Sistemul hibrid plug-in de pe BMW i8 este specific acestui model. Dezvoltat si produs de BMW Group, ansamblul marcheaza pasul urmator in evolutia programului Efficient Dynamics. Motorul compact pe benzina, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, este combinat cu un sistem de propulsie electrica si un acumulator litiu-ion care poate fi reincarcat la o sursa casnica de curent. Motorul pe benzina, care dezvolta 170 kW/231 CP, isi transfera puterea spre puntea spate, in timp ce electromotorul de 96 kW/131 CP actioneaza puntea fata. Aceasta configuratie ofera o autonomie in regim exclusiv electric de pana la 35 km si o viteza maxima de 120 km/ora.
Cand sunt utilizate ambele sisteme, automobilul beneficiaza de tractiune integrala, cu accelerari puternice si gestionare dinamica a cuplului la abordarea sportiva a virajelor. Cel mai puternic motor dintre cele doua actioneaza puntea spate. Calculat prin utilizarea ciclului de testare EU pentru automobile hibrid plug-in, consumul mediu de combustibil al BMW – la lansare – va fi mai mic de 2,5 l/100 km, iar nivelul emisiilor CO2 nu va depasi 59 g/km.