Existent deja in oferta actuala de trei ani – perioada medie la care se lanseaza versiunile revizuite – Audi A8 primeste obisnuita reimprospatare de la mijlocul carierei. Dupa numeroase zvonuri, imagini spion sau schite, iata primele imagini oficiale ale versiunii facelift, care isi va face debutul mondial peste putin timp, la Salonul de la Frankfurt.
Nava amiral de la Audi a primit cateva aduceri la zi din punct de vedere estetic, functional si tehnologic, pentru a contracara cum se cuvine noua ofensiva a concurentei din acest segment, reprezentata in primul rand de noul Mercedes Clasa S. Cei de la Audi raman fideli principiului de a schimba foarte putin aspectul exterior, in timp ce cotele de gabarit raman nemodificate (5,14 m lungime, 1,95 m latime si 1,46 m inaltime, cu ampatament de 2,99 m).
De remarcat, totusi, noul spoiler fata cu prizele laterale conectate pe sub calandrul „single frame”, precum si tija cromata orizontala de la nivelul grupurilor optice posterioare. Interiorul este amplu si ofera confort sporit pentru locurile din spate, asa cum ii sta bine unei limuzine de categorie grea. Impresioneaza calitatea materialelor folosite si o serie de elemente de personalizare, incepand cu interfata multimedia MMI cu touchpad.
Una dintre cele mai vizibile si impresionante noutati prezente la nou A8 este sistemul de iluminare al farurilor, denumit Matrix LED. Farul este compus din 5 proiectoare, fiecare insumand 5 LED-uri. La randul sau, fiecare LED poate fi activat, dezactivat sau isi poate modifica intensitatea, independent unul de altul, astfel incat sa se poata adapta la conditiile de drum. Combinate cu GPS-ul Audi MMI, farurile sunt capabile sa anticipeze traseul si sa se sincronizeze cu miscarile volanului!
Noul A8 facelift este anuntat cu motoare mai puternice si mai performante, cu puteri cuprinse intre 258 si 435 CP. La momentul lansarii pe piata germana este oferit cu doua motoare pe benzina: 3.0 litri TFSI de 310 CP si V8 bi-turbo 4.0 litri TFSI de 435 CP. Oferta diesel este formata din agregatele de 3.0 litri TDI de 258 CP si de 4.2 litri TDI de 385 CP.
Desigur, versiunea de caroserie standard va fi urmata de cea cu ampatament marit, L W12 de 500 CP, precum si de cea sportiva S8 (V8 de 4.0 litri TFSI) de 520 ch. In fine, A8 hibrid va combina motorul clasic de 2.0 litri TFSI cu unul electric, puterea totala fiind de 245 CP, cu un cuplu de 480 Nm!
Audi A8 in noua versiune va ajunge mai intai la dealerii germani, incepand din luna noiembrie. Pretul de plecare anuntat pentru Germania este de 74.500 euro.