Opel Insignia vorbeste romaneste
05.11.2013
        
Distribuie acest articol!   

Intr-un moment in care conectivitatea si adaptabilitatea sunt considerate subintelese in activitatea cotidiana, atat in viata profesionala, cat si in cea personala, noul Opel Insignia se lanseaza pe piata din Romania cu functii ce integreaza cele mai recente cerinte in domeniu. Noua generatie este proiectata avand conceptul de conectivitate la baza si vine cu un sistem infotaintment ce integreaza smartphone-ul sau tableta, duplicand din continutul si utilitatea acestora pentru a asigura calatorii mai sigure si mai simple.

Continuand seria de adaptari centrate pe nevoile utilizatorilor, meniul disponibil pe Opel Insignia poate fi stabilit pentru limba romana si, mai mult, navigatia in limba romana este de acum oferita pentru piata locala. Sistemul are instalate toate hartile Europei, actualizari fiind disponibile ulterior. Informatii precum limitarile de viteza aplicate anumitor segmente de drum sunt inregistrare de sistemul Opel Eye, ce le integreaza in comunicare. Alaturi de alte date de trafic, acestea pot fi redate datorita camerelor ce identifica indicatoarele rutiere si ofera astfel soferului instrumentele necesare.

Comunicarea nu se limiteaza insa la informatiile puse la dispozitie de catre masina. Elementele care faciliteaza interactiunea soferului cu aceasta acopera in cazul noului Opel Insignia nu mai putin de patru optiuni. Comenzile pe volan si ecranul color tactil de 8 inch, cel mai mare din segment, sunt doua dintre variantele de plasare a comenzilor. Un dispozitiv touchpad amplasat la indemana, langa schimbatorul de viteze, permite aceleasi interactiuni ca si ecranul tactil, completand insa cu recunoasterea scrisului de mana, o functie importanta pentru siguranta. De exemplu, pentru introducerea unei adrese in sistemul de navigatie, soferul nu este nevoit sa isi ia privirea de la drum, ci poate indica destinatia prin acest sistem facil si mult mai sigur.

Mai mult, o adresa folosita des poate fi pastrata la indemana si accesata rapid datorita optiunii care permite salvarea a nu mai putin de 60 de favorite. Urmand acelasi rationament al facilitarii interactiunii cu masina, optiunile nu se limiteaza doar la destinatii pentru sistemul de navigatie sau posturi radio, ci pot include melodii, fotografii sau contacte uzuale din telefon. Acestea pot fi aranjate pe categorii sau in functie de alta preferinta.

Comanda vocala prin care soferul se poate adresa masinii este o alta caracteristica extrem de utila, ce permite efectuarea de solicitari in siguranta, atentia ramanand concentrata la trafic.

Opel propune sistemul infotaiment IntelliLink, ce permite utilizatorului unui smartphone sa pastreze in permanenta accesul la ceea ce conteaza: muzica din telefon sau datele de contact ale celor cu care comunica si posibilitatea de a ii apela rapid si fara riscuri in trafic. Accesul la internet completeaza aceste functii, facand practic din terminalul mobil un punct extins de comunicare.

Un astfel de serviciu este adresat clientilor Insignia de pretutindeni, fiind relevant si pentru piata noastra. 5,3 de milioane de internauti romani, peste o jumatate din numarul total de utilizatori de internet din Romania, se conecteaza la internet cel putin o data pe luna folosind telefonul mobil sau tableta, conform studiului realizat de agentia de cercetare Gemius. Cu 2,5 milioane de femei in aceasta categorie, doamnele sunt aproape la fel de active in aceasta latura a tehnologiei precum barbatii.

Numarul utilizatorilor care acceseaza zilnic internetul de pe un dispozitiv mobil este de 2,93 milioane, adica 33% din totalul de 8,9 milioane de utilizatorilori de internet din Romania.

In conditiile in care tehnologia este atat de prezenta in activitatea cotidiana, modelele Opel integreaza functii ce permit utilizatorilor sa nu resimta o tranzitie odata urcati in masina: chiar daca nu mai pot butona direct laptopul, tableta sau telefonul, in masina Opel pe care o conduc au in continuare acces la aplicatii.

Dincolo de optiunile deschise de IntelliLink, Insignia vine dotat cu numeroase solutii ce apeleaza la tehnologie pentru a spori confortul: de la acces si pornire fara a scoate cheia din buzunar, la numeroasele programe de asistenta ce contribuie la un condus relaxat si in siguranta, inclusiv optiunea de a afisa date extinse pe display-ul redesenat. Pe langa valorile clasice, cum ar fi viteza, turatia si nivelul de combustibil din rezervor, acesta afiseaza chiar in campul de observatie al soferului informatii suplimentare referitoare la navigatie, utilizarea smartphone-ului si optiunile audio.

Acest nivelul ridicat de tehnologizare isi are debutul natural pe Insignia, avand in vedere semnificatia pe care modelul o are. Revigorarea gamei Opel a inceput in 2008, cand Insignia venea sa inlocuiasca Opel Vectra si sa anunte viitoarea linie de design si filosofie de brand a marcii. „Maiestria sculpturala intalneste precizia germana” este preceptul in baza caruia Opel a modelat toate noile produse care au urmat Insignia, oferta actuala integrand la acest moment modelele rezultate.

Anul 2013 a adus o noua borna in acest proces: conceptul Monza, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt in septembrie 2013, indica directia in care vor evolua din punct de vedere vizual noile produse Opel de acum inainte. La acest moment, era inevitabila o reevaluare a navei amiral, cea care a dat startul schimbarii. Noul Opel Insignia aduce modificari de aspect ce ii subliniaza alura eleganta, dar si de concept, cu un interior complet redesenat si cu functii ce fac din transportul cu masina o calatorie placuta si sigura.

Opel Insignia este fabricat in Germania, in uzina Opel de la Russelsheim, de langa Frankfurt. Acesta este locul unde Adam Opel a fondat compania ce ii poarta numele, in urma cu peste 150 de ani.

In Romania, Insignia porneste de la 17.085 euro fara TVA, si, desi noua generatie este mult evoluata din punct de vedere tehonogic, pretul modelul nou nu il depaseste pe cel al versiunii anterioare, ceea ce se traduce intr-o oferta extrem de competitiva pentru piata romaneasca. Noul Opel Insignia poate fi comandat la toti partenerii Opel, iar cei interesati il pot testa si in cadrul evenimentului tip porti deschise desfasurat sambata, 9 noiembrie, la dealerii din tara.

In Bucuresti, Piata Constitutiei se va transforma in aceeasi zi in showroom Opel si punct de pornire pentru drive teste. Actiunea este precedata de un concert Horia Brenciu in seara zilei de 8 noiembrie, desfasurat tot in acelasi spatiu si deschis, de asemenea, publicului larg. Incepand cu ora 19,00, muzica romaneasca va fi cea care ii va aduce impreuna pe cei care impartasesc valorile Insignia, oferind cel mai potrivit debut modelului pe piata locala.

Distribuie acest articol!