Noul Lamborghini Huracan LP 610-4, urmasul lui Gallardo
20.12.2013
        
Distribuie acest articol!   

Cea mai noua creatie Lamborghini se numeste Huracan, a fost dezvaluita online astazi si va fi lansata oficial in primavara, in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Este un model extrem de important pentru Lamborghini, pentru ca va inlocui in gama binecunoscutul Gallardo, cel mai bine vandut model din istoria firmei din Sant’Agata Bolognese, cu 14.022 de exemplare livrate, de-a lungul unei cariere de 10 ani!

Conform traditiei, numele modelului provine de la un taur de corida. Huracan a luptat la finele secolului al XIX-lea si a intrat in legenda datorita „curajului si simtului de atac” de care a dat dovada in coridele din Spania.

Ca orice „fiara”, Huracan impresioneaza printr-un look agresiv, provocator. Designul exterior pastreaza nealterat ADN-ul Lamborghini – profilul cu trimitere la Gallardo, partea frontala preluata de la Aventador si spatele de inspiratie Sesto Elemento.

La interior se afla un autentic cockpit, de generatie noua, cu o serie de elemente preluate de la „fratele mai mare”, Aventador. Pielea Nappa porneste de pe bord, continua pe fetele de usi si ajunge la scaune, unde se imbina cu Alcantara, prin intermediul unor cusaturi colorate. Plansa de bord, cu vitezometrul pana la 340 km/ora, a fost inlocuita cu un display, in timp ce consola centrala, dominata de schimbatorul de viteze ultra-modern, are un design inpirat din aviatie. Inca o data, Lamborghini demonstreaza ca stie sa imbine, intr-un stil unic, dotarile de lux si caracterul sportiv.

Pentru Huracan, Lamborghini a dezvoltat un sasiu complet nou, realizat din materiale compozite, aluminiu si carbon, ceea ce ii asigura o rigiditate excelenta, la o greutate foarte redusa. Masina cantareste 1.422 km fara plinuri.

Lamborghini Huracan LP 610-4 – ca sa folosim denumirea oficiala completa – este animat de un V10 de 5,2 litri, ce dezvolta 610 CP la 8.250 rot/min si 560 Nm la 6.500 rot/min (fata de 550-570 CP la Gallardo). O alta mare noutate o constituie transmisia cu dublu ambreiaj cu 7 rapoarte, mai usoara decat vechea generatie.

La fel cum Ferrari a prevazut pe volan comanda Manettino, Lamborghini a integrat un contactor in zona volanului, care permite alegerea intre mai multe stiluri de condus: Strada, Sport si Corsa. Setarile vizeaza motorul, cutia de viteze, transmisia integrala, controlul electronic al stabilitatii si sunetul.

Iata si performantele noului Lambo: 0-100 km/ora in 3,2 secunde, 0-200 km/ora in 9,9 secunde si viteza maxima de 325 km/ora. Consumul declarat a scazut la o medie de 12,5 litri/100 km.

Primele exemplare Huracan vor fi livrate in toamna anului viitor. Din ianuarie, Lamborghini va demara un adevarat tur al lumii pentru a-si prezenta noul model in fata potentialilor clienti. Vor fi 130 de evenimente private, in peste 60 de orase din intreaga lume. Iar prima prezentare publica va avea loc, cum spuneam la inceput, in luna martie 2014, la Geneva.

 

Distribuie acest articol!