Foarte dinamice in China si SUA, marcile premium si-au crescut puternic vanzarile la nivel mondial, pe parcursul anului trecut. Altfel spus, in ciuda crizei, la varf afacerile au mers ca pe roate, iar BMW si-a conservat pozitia de lider mondial, cu 1,655 milioane de unitati vandute, in crestere cu 7,5% fata de anul precedent.
Piata mondiala premium nu a fost deloc afectata de criza, in ultimii ani. In 2011 si 2012, BMW si Audi realizau cresteri din doua cifre si doar Mercedes avea plusuri mai modeste (8% in 2011 si 4,7% in 2012). Anul trecut, rolurile s-au inversat, Mercedes avand crestere de 10,7% (1,462 milioane de unitati), fata de BMW cu 7,5% (1,655 milioane) si Audi cu 8,3% (1,575 milioane). Asadar, circa 100.000 de unitati este ecartul intre ocupantele podiumului. In total, cele trei marci premium germane au vandut cu 377.000 de automobile mai mult decat in 2012, cand cresterea anuala cumulata a fost de 331.000 unitati.
Pietele din China si SUA au avantajat marcile premium, compensand reculul inregistrat in Europa. Cu 491.989 unitati vandute (in crestere cu 21,2%), Audi este lider in China, iar in SUA lider este Grupul BMW (BMW si MINI), cu 375.782 unitati (+8,1%).
Alta este, insa, situatia in Europa! BMW si MINI au pierdut 0,7% (859.000 unitati, la fel ca Audi (-0,9%, 732.300 unitati). In schimb, Mercedes a crescut cu 5,9%, cu un total de 660.566 unitati.
In privinta modelelor, succesul se datoreaza, in principal, celor din categoriile compacta si SUV. BMW a vandut foarte bine Seria 3, X1 si X3, in timp ce la Mercedes au explodat vanzarile la Clasa A, CLA si Clasa B. Interesant este faptul ca mai mult de unul din doi cumparatori de Clasa A sau CLA n-au mai avut pana acum un Mercedes!
Si celelalte marci premium au inregistrat cresteri in 2013: Jaguar-Land Rover +19% si 425.000 unitati, Porsche +15% si 164.145 unitati si Volvo +1,4% si 428.000 unitati.