2013 a fost un an emblematic pentru Mazda, constructorul japonez de automobile care sfideaza conventionalul inregistrand una dintre cele mai mari cresteri de volum de la un an la altul comparativ cu alte marci de pe piata europeana. Inmatricularile noi de vehicule de pasageri Mazda au crescut cu 18% in 2013 comparativ cu 2012, in timp ce piata din Europa a scazut cu 1.8% – al saselea an consecutiv de declin.
Mazda a inregistrat performante pe toate pietele, in multe cazuri cu procente semnificativ mai mari, raportand cresteri de doua cifre in trei din fiecare patru tari. Regiunea nordica a fost foarte robusta, cu o crestere de 59% a vanzarilor in 2013 comparativ cu 2012. In Norvegia vanzarile practic s-au dublat, in timp ce in Polonia cresterea a fost de 73%, in Portugalia de 44%, in Ungaria de 41%, iar in Republica Ceha si Slovacia de 38%. In ceea ce priveste cele 5 piete mari din Europa, vanzarile Mazda in Germania au crescut cu 11% in 2013 comparativ cu 2012, cu 19% in Marea Britanie, 18% in Franta, 32% in Spania si 7% in Italia. Numarul total de unitati vandute in Europa in 2013 a depasit 150.000. Prin urmare, cota de piata a companiei a crescut la 1,2%, in crestere cu doua zecimi comparativ cu 2012.
In Romania, Mazda inregistrat o majorare a vanzarilor cu 38% in 2013 comparativ cu 2012. Cifrele de mai sus sunt rezultatul popularitatii din ce in ce mai mari a noii generatii de modele Mazda. Cifra de afaceri in Europa in cazul modelului Mazda CX-5, SUV compact lansat in 2012, a crescut cu 92% in 2013 fata de 2012, cu 51.393 de unitati vandute, in timp ce Mazda6, introdusa la inceputul lui 2013, a raportat vanzari de 32.563 de unitati, mai mari cu 71%.
Vanzarile Mazda au crescut constant in 2013, inregistrand o majorare de 36% in trimestrul 4 comparativ cu aceeasi perioada din 2012, ca urmare a lansarii noii Mazda3. Mazda va sustine acest ritm de crestere si in 2014, avand in vedere sosirea unei noi generatii de modele si imbunatatirea conditiilor de piata in Europa.