SEAT Leon Cupra si Cupra 280, un duo de top!
09.01.2014
        
Distribuie acest articol!   

Dupa versiunile hatchback (cu 5 usi), coupe (SC) si break (ST), SEAT completeaza familia noului Leon cu varianta de top, mult asteptata sportiva Cupra. De fapt, vorbim despre doua versiuni de putere – Cupra si Cupra 280 – animate de motorizarea 2.0 TSI. Si in privinta caroseriei avem, in premiera, doua variante – cu 3 sau cu 5 usi.

Cu 265 CP, respectiv 280 CP, sunt cele mai puternice modele de serie din actuala gama SEAT. Dotarile standard sunt pe masura si includ diferential autoblocant, suspensie DCC, servodirectie progresiva, lumini cu LED, etc.

Constructorul spaniol promite un progres important in materie de performante, noua generatie Leon Cupra fiind, de asemenea, cel mai rapid SEAT de serie. Echipata cu transmisie cu dublu ambreiaj (DSG), versiunea de 280 CP accelereaza 0-100 km/ora in doar 5,7 secunde, transmisia manuala fiind mai lenta cu doar o zecime de secunda. La ambele variante de putere, viteza maxima este limitata electronic la 250 km/ora, iar cuplul maxim de 350 Nm este disponibil intre 1.750 si 5.300 rot/min. In cazul variantei de 265 CP, acceleratia 0-100 km/ora se realizeaza in 5,8 secunde cu DSG, resperctiv in 5,9 secunde pentru trasmisia manuala.

Aceste performate sunt realizate si datorita scaderii in greutate cu 55 kg, in comparatie cu generatia precedenta. In functie de versiunea de caroserie, consumul mediu este de 6,6-6,8 litri/100 km, in cazul transmisiei manuale, cu sistem Start/Stop.

Un alt progres remarcabil inregistrat de Cupra se regaseste la suspensia adaptiva, mai sensibila si reactiva, capabila sa adapteze caracteristicile sasiului la conditiile de drum in doar cateva milisecunde. In fine, raspunsul la acceleratie poate fi ales dintre modurile Confort, Sport sau Cupra.

Din punct de vedere estetic, noul Leon Cupra se remarca la exterior prin esapamentul dublu cu sectiuni ovale, jantele pe 18 inch (pentru 265 CP) sau pe 19 inch (pentru 280 CP) si etrierele de frana vopsite in rosu. La interior, pentru transmisia DSG sunt disponibile padele la volan. Scaunele cu profil sport sunt imbracate in Alcantara, tapiteria din piele fiind optionala.

Prezentarea oficiala va avea loc in martie, la Salonul de la Geneva, iar comercializarea va demara o luna mai tarziu. Deocamdata preturile nu au fost anuntate.

Distribuie acest articol!