Toyota a anuntat ca a vandut 9,98 milioane de automobile in 2013. Cum era de asteptat, gigantul nipon isi pastreaza astfel pozitia de lider mondial al industriei auto, in fata urmaritorilor General Motors (GM) si Volkswagen Group (VW).
Toyota a vandut cu 2% peste cifra din 2012 si cu aproape 300.000 de unitati peste GM si VW. De retinut ca statisticile inregistreaza vanzarile tuturor marcilor detinute de constructorul japonez (Toyota, Daihatsu, Lexus si Hino). Vanzarile Toyota au crescut peste tot in lume, incepand cu SUA (+7%, la 2,24 millioane de vehicule) si China (+9%, la 917.000 unitati), in ciuda conflictului diplomatic dintre China si Japonia, de la inceputul lui 2013. Toyota a crescut chiar si pe dificila piata europeana, cu un simbolic 1%, la 848.000 unitati.
In mod paradoxal, 2013 a adus vanzari in scadere tocmai pe propria piata Toyota, in Japonia. Scaderea a fost cu 5 procente, pana la 2,3 milioane de unitati. Totusi, Toyota pastreaza o cota de piata de peste 40% in aceasta tara.
Tot la capitolul nereusite in 2013 este trecut si obiectivul (ratat) de depasire a barierei de 10 milioane de unitati vandute. Dar s-ar putea sa o faca in 2014, an in care tinta Toyota a fost fixata la 10,32 milioane de unitati.