Citroen a dezvaluit, in sfarsit, imagini cu versiunea finala a modelului C4 Cactus, despre care s-a scris in presa auto ca este "masina anticriza" sau varianta moderna a popularei 2CV. Versiunea de serie nu este cu mult diferita fata de ultimul prototip, prezentat in septembrie, la IAA Frankfurt, si va fi disponibila pe piata incepand din vara.
C4 Cactus masoara 4,16 m lungime (cat un Peugeot 2008) si are un ampatament de 2,60 m. Cu 1,48 m inaltime, este cu doar 3 cm mai scunda decat Renault Clio, ceea ce nu exclude o viitoare versiune SUV! Apropo: pasajele rotilor supradimensionate, barele de pe acoperis si desenul parasocurilor lasa deschisa calea spre aventura si contribuie la profilul de crossover al masinii. Totusi, transmisia integrala nu se regaseste in planurile celor de la Citroen pentru acest model.
Cantarind doar 965 kg, noul C4 Cactus va avea si avantajul consumului si emisiilor reduse: doar 3,1 litri/100 km, respectiv 82 g/km, cu cel mai economic motor diesel! Citroen nu a furnizat deocamdata detalii despre motorizari, insa este de asteptat sa fie agregate de ultima generatie, diesel si benzina, de cilindree mica si echipate cu sistem Stop&Start.
La interior, C4 Cactus va dispune de un ecran tactil de 7 inch, prin intermediul caruia vor putea fi comandate climatizarea si navigatia, O serie de alte sisteme pot fi, de asemenea, controlate de pe acest ecran: afisajul camerei de recul, sistemul Park Assist, tempomatul s.a.
Citroen sustine ca acest model va avea un cost de utilizare "imbatabil", estimat a fi cu 10% sub media modelelor din clasa lui. Stilat si practic, C4 Cactus este un automobil cu personalitate, simplu ca si concept si ieftin ca utilizare – un model minimalist, insa fara a ajunge in zona low cost. De pilda, la interior, pentru a degaja spatiul din zona bordului, airbag-ul pasagerului a fost montat in pavilion – o premiera mondiala!
Asadar, un model nou, cu o filosofie noua, care repozitioneaza Citroen in privinta mobilitatii individuale cu minimum de tehnologie. Intr-un fel, C4 Cactus este pentru gama Citroen ce este modelul 5C in gama iPhone. Platforma tehnica este partajata cu modelele 207/208 si C3, fiind al doilea crossover, dupa C4 Aircross.
Pe de alta parte, incercarile repetate de repozitionare a marcilor din Grupul PSA, cu modele care se intrepatrund, ar putea crea confuzie in randul clientilor. E ultimul lucru de care ar avea nevoie grupul francez, altfel confruntat cu mari dificultati, in ultimii ani. Prin urmare, aceasta noua oferta, cu mai multe modele in acelasi segment, cu diferente de dotari, tehnologie si chiar calitate, oferite insa sub acelasi brand, pare un pariu destul de riscant!
Noul Citroen C4 Cactus va ajunge la dealeri in cursul acestei veri. Pana atunci, va fi prezentat in premiera la Geneva, luna viitoare, ocazie cu care vom face cunostinta si cu preturile sale.