Anuntata in urma cu cateva luni, motorizarea turbo isi face revenirea la Ferrari, pe noul California T. O premiera remarcabila, dupa legendarul F40! Pe multi, numele California ii duce cu gandul la sfarsitul anilor 50, la legendarul cabrio 250 GT California Spyder. Este insa suficient sa i se adauge un T, pentru a face un alt pas inapoi, insa in anii 80, la motoarele turbo si celebrul F40! La Maranello, cultura motoarelor cu aspiratie naturala este mai puternica decat cea a agregatelor supraalimentate, ceea ce nu inseamna ca acestea din urma n-ar avea locul lor!
Asadar, la 6 ani de la lansare, Ferrari California ii face loc noului California T care, contrar aparentelor, este un model complet nou, nu doar un simplu facelift! Inca de la prima vedere se face remarcat noul aspect frontal, asemanator cu cel de la FF sau LaFerrari, noile linii laterale si fante redesenate, totul cu scopul de a-i conferi un aspect mai masiv. La randul sau, spatele cu doua evacuari duble este clasic si elegant.
Cei obisnuiti cu interiorul actualului cabriolet, nu vor avea nicio problema de adaptare, pentru ca cel de la California T este aproape identic. La loc de cinste, un touchscreen de inalta rezolutie, de 6,5 inch, precum si un indicator al presiunii turbo. Acesta din urma este strategic amplasat intre cele doua prize de aer, deasupra consolei centrale.
California T are aceleasi dimensiuni ca si California, cu locurile din spate reduse la minimum. Ramane insa un spatiu rezonabil pentru bagaje, dar care scade atunci cand pavilionul este retras. Apropo, operatiunea de descoperire sau acoperire a habitaclului se face in circa 14 secunde.
In privinta motorizarii, California T a cazut prada tendintei de downsizing. Este totusi echipat cu un V8 amplasat central fata, cu cilindreea redusa la 3.855 cmc (fata de 4.297 cmc, la California). Insa cu turbo, puterea creste pana la 560 CP la 7.500 rot/min (fata de 490 CP) si 755 Nm (fata de 505 Nm). Ferrari spune ca supraalimentarea turbo asigura un "raspuns instantaneu", in timp ce curba de cuplu a crescut constant pe toata plaja de turatie, gratie gestiunii variabile a supraalimentarii (Variable Boost Management). Accelereaza 0-100 km/ora in 3,6 secunde, iar franele din carbon-ceramica CCM3 au nevoie de doar 34 metri pentru a stopa bolidul.
Ferrari anunta senzatii noi pentru cel de la volan, California T avand un comportament dinamic imbunatatit. Directia si suspensia au fost reproiectate, iar controlul tractiunii este de ultima generatie, inspirat din Formula 1.