Iata, in sfarsit, noul Audi TT, a treia generatie. Mai agresiv, mai compact si mai performant, el ascunde numeroase noutati sub caroseria care a evouat, totusi, destul de putin.
Partea frontala este mai agresiva, cu linii ferme, calandrul in sase puncte si prize de aer impozante. Audi nu face un secret din faptul ca s-a inspirat de la R8 pentru alura noului TT. Interiorul original se remarca prin afisajul de bord, pe un spectaculos ecran TFT de 31 cm.
A treia generatie TT beneficiaza de noua platforma MQB a Grupului Volkswagen. Motorul de intrare in gama este 1.8 TFSI cu injectie dubla, de 180 CP, urmat de un 2.0 TFSI de 225 CP si 310 CP (pentru varianta sportiva TTS). Oferta se incheie cu agregatul 2.5 TFSI, de 380 CP (pentru TT-RS), in cinci cilindri. Este asteptata si o motorizare diesel, precum si o versiune roadster.
Tot la Geneva 2014, Audi a prezentat si un concept derivat din noul TT, botezat Audi TT Quattro Sport. Aceasta versiune este o demonstratie de forta in care Audi ne arata pana unde poate fi "impins" motorul 2.0 TFSI botezat EA888. Pentru a atinge performantele de top, blocul motor a fost turnat dintr-un aliaj de inalta performanta, pistoanele sunt din aluminiu, iar turbina "sufla" la 1,8 bar.
Motorul dezvolta 420 CP la 6.700 rot/min, adica 210 CP per litru! Acest motor, care poate urca turatia pana la 7.200 rot/min, este asociat cu o cutie de viteze cu dublu ambreiaj S-tronic, cu transmisie quattro. Cu o greutate de 1.344 kg, TT Quattro Sport ajunge de la 0 la 100 km/ora in doar 3,7 secunde.
Conceptul Audi TT Quattro Sport este doar o demonstratie tehnica, fara a anticipa vreun model comercial. In schimb, vom avea toate sansele sa vedem, in viitorul apropiat, versiunea de top TT-RS, cu 380 CP sub capota!