In interiorul Grupului Volkswagen, care este cel mai mare constructor european de automobile si care de curand si-a facut publice rezultatele anuale, cea mai rentabila marca este Porsche.
Cu o cifra de afaceri de 197 miliarde de euro, perspectivele pentru 2014 sunt incurajatoare. De altfel, presedintele Martin Winterkorn s-a aratat foarte optimist, convins fiind ca Grupul VW va depasi anul acesta bariera simbolica de 10 milioane de unitati vandute.
Grupul a reusit, de asemenea, sa-si dubleze profiturile in ultimiii cinci ani. O performanta realizata in buna parte si datorita marcii Porsche, campioana la acest capitol. Astfel, pentru fiecare automobil Porsche vandut anul trecut, Grupul Volkswagen a inregistrat un profit de aproape 17.000 de euro, cu o marja operationala de 18%. Ce inseamna aceasta la nivel de marca, puteti afla inmultind marja cu 155.000, numarul masinilor vandute anul trecut…
Este clar ca, in acest moment, Porsche este vaca de muls pentru Grupul VW. Pe de alta parte, in zona supersportivelor si a marcilor de lux, chiar asa sunt profiturile – enorme! Ferrari avea, de pilda, in 2013 o marja de 15,6%, iar Bentley nu este cu mult in urma, cu un profit de 15.000 de euro pe fiecare unitate vanduta!
In fine, o alta marca supersportiva a grupului german, Lamborghini, afiliata la Audi, a inregistrat un profit mediu de "doar" circa 3.700 euro, cu o marja de 10%. Chiar si asa, este cu mult peste marca Volkswagen in sine, care a inregistrat un profit mediu de 612 euro si o marja de 2,9%.