Grupul Volkswagen a avut ca obiectiv pentru anul 2013 o marja operationala similara cu cea din 2012 si o crestere a volumelor. Obiectivul a fost indeplinit: marja operationala a crescut cu 1,5%, la un nou record de 11,7 miliarde de euro pentru o cifra de afaceri in crestere cu 2,2%, pana la 197 miliarde de euro (cu marja operationala de 5,9%).
In baza parteneriatului incheiat de 24auto.ro cu Eurotax, i-am solicitat opinia referitoare la aceasta performanta domnului Sorin Iacob – General Manager Eurotax Romania: "Marja operationala indica profitabilitatea unei afaceri, iar din aceste estimari reiese ca VW Group a reusit o noua performanta la acest capitol. Rezultatul este cu atat mai spectaculos, cu cat vine pe fondul crizei economice la nivel global si care a generat o scadere a cererii de masini noi pe piata".
In privinta volumelor, cresterea din 2013 a fost de 4,9%, la peste 9,7 milioane de unitati (cu 455.000 mai mult), marja operationala fiind de 11,7 miliarde de euro (un plus de 200 milioane de euro). Daca se raporteaza aceasta marja la volumul de vanzari (exceptand China, unde vanzarile sunt integrate prin punere in echivalenta), rezulta o marja de operare per vehicul de 1.800 euro. Pentru a ilustra dimensiunile acestei performante, marja ar trebui comparata cu cea a concurentilor: 188 euro la fiecare vehicul Renault produs, respectiv o pierdere de 442 euro per vehicul, la PSA Peugeot Citroen.
Sorin Iacob – General Manager Eurotax Romania: "Prin comparatie cu alte branduri auto care nu au reusit sa genereze o valoare adaugata consistenta produselor fabricate, in unele cazuri observam ca s-a ajuns chiar la pierderi, per total marcile aflate sub tutela VW Group beneficiaza de o buna imagine in randul clientilor. Mai mult, valorile reziduale ridicate indica clar ca investitia intr-un produs VW Group este inspirata, mai ales pe perioada de criza cand, mai mult ca oricand, trebuie pretuit fiecare ban".
Grupul Volkswagen isi va prezenta rezultatele pe 13 martie, insa deja a anuntat ca cea mai mare crestere de volume vine din China: +14% si 3,27 milioane de unitati, adica o treime din vanzarile grupului. Daca se exclude integrarea Porsche, pentru 12,3 miliarde de euro, venitul net al Grupului VW a inregistrat in 2013 o crestere usoara. Partea de automobile a degajat un cashflow net de 4,4 miliarde de euro, in timp ce lichiditatile nete au ajuns la 16,9 miliarde de euro. Profitul net dupa impozitare a fost anul trecut de 9,1 miliarde de euro, ceea ce permite grupului sa anunte o crestere de 14,3% la dividendele distribuite.
Pentru 2014, gigantul german se asteapta la o usoara crestere a livrarilor, avand in vedere "mediul economic provocator". De asemenea, pentru cifra de afaceri este previzionata o crestere de 3%.