Sergio Marchionne, presedintele FIAT Chrysler Automobile, a prezentat recent asa-numitul Plan 2018, programul prin care grupul vizeaza vanzari de 6 milioane de unitati anual, pana in 2018. Pentru a atinge acest obiectiv, FIAT Chrysler Automobile are prevazute investitii de 30 milliarde de euro in urmatorii 5 ani.
O parte importanta din investitii vizeaza marca Alfa Romeo, care ar trebui sa aiba o gama marita si sa devina un brand seducator, la fel ca odinioara. Practic, Alfa Romeo ar trebui sa joace un rol central in cadrul grupului italiano-american si sa beneficieze de o investitie de 5 miliarde de euro.
Relansarea Alfa Romeo vizeaza aparitia a nu mai putin de 8 modele noi, pana in 2018. Vanzarile anuale ar trebui sa atinga cel putin 400.000 de unitati (fata de 74.000, in 2013)! Din punct de vedere tehnic, se va folosi o platforma modulara complet noua, denumita Giorgio. Pe aceasta structura se vor putea asimila in productie de la compacte pana la mari limuzine sau SUV-uri preluate de la Chrysler si Dodge. Se pare ca astfel vor fi „explorate noi teritorii”, dupa cum s-a exprimat boss-ul de la Alfa, Harald Wester.
Primul dintre cele 8 noi modele va fi Giulia, care isi va face aparitia la finele lui 2015, mai intai in Europa. Se zvoneste si despre un inlocuitor pentru Giulietta, care ar putea avea doua versiuni de caroserie, un coupe compact cu 4 usi gen CLA si un hatchback in stil Audi A3 Sportback. Se mai vorbeste despre un sedan de mari dimensiuni, care ar fi trebuit sa preia arhitectura de la Maserati Ghibli, dar care, din motive de costuri, se pare ca va fi dezvoltat pe platforma Giorgio. Italienii si-ar dori si un model cu care sa rivalizeze cu BMW Seria 6 si, bineinteles, mult asteptatul SUV care ar trebui pozitionat intre BMW X3 si X5, ba chiar un SUV de mari dimensiuni, special pentru piata americana.