Pentru a marca debutul farurilor cu tehnologie laser, Audi laseaza aceasta serie limitata a supersportivei R8. Botezat LMX, modelul special beneficiaza, pe langa tehnologia laser, si de un bonus de putere, care este de 570 CP in aceasta versiune.
In timp ce Audi si BMW isi disputa statutul de pionier in materie de iluminare laser in productia de serie, firma din Ingolstadt isi revendica postura de lider in materie de dezvoltare a noilor tehnologii de iluminat. Audi a lansat in 2008 primele faruri cu LED, apoi primele proiectoare directionale dinamice in 2012, noile Audi Matrix LED pe A8, anul trecut, iar acum farurile laser pe R8. Acest sistem va dota si monoposturile Audi R18 e-Tron in cursa de 24 de ore de anul acesta, de la Le Mans.
Fiecare far dispune de un modul laser care genereaza un con de lumina, dublu ca putere in comparatie cu farurile LED. Fiecare modul contine patru diode laser de mare putere. Cu un diametru de doar 300 micrometri, fasciculul laser albastru are o lungime de unda de 450 nanometri. Un convertor cu fosfor este cel care transforma acest fascicul intr-o lumina alba, cu o temperatura a culorii ideala pentru ochiul uman. Farurile LED se activeaza incepand cu viteza de 60 km/ora si se alatura proiectoarelor LED. Iluminatul este dinamic, gratie camerelor care detecteaza partenerii de trafic si ajusteaza automat pozitia luminii, pentru a nu deranja.
Audi R8 LMX va fi produs in doar 99 de exemplare, in versiunea coupe, cu un motor V10 de 5,2 litri, 570 CP si 540 Nm. Ajunge de la 0 la 100 km/ora in 3,4 secunde si atinge viteza maxima de 320 km/ora.