Ferrari Amalfi. Noul model de intrare în gamă preia ștafeta de la Roma
03.07.2025
        
Distribuie acest articol!   

Ferrari înlocuiește modelul Roma, de intrare în gamă, cu Amalfi. Numele se schimbă, stilul evoluează, iar mecanica se îmbunătățește.

Noua mezină este concepută pe aceeași rețetă, un GT cu 2+2 locuri care va concura cu Aston Martin Vantage și Porsche 911 Turbo S.

Poziționat alături de Portofino, versiune Spider pe care într-un final a înlocuit-o, Ferrari Roma a ajuns pe piață în 2020. După cinci ani acest model deja se retrage, fiind înlocuit de Amalfi, pe care îl puteți admira în fotografiile care însoțesc acest articol.

După cum se vede, Amalfi nu este un model complet nou. La fel ca F8 Tributo sau 812 Superfast de acum câțiva ani, preia baza tehnică a unui model existent (în acest caz, Roma) și aduce îmbunătățiri, cu un design evoluat.

Amalfi este așadar un GT 2+2 (locurile din spate fiind simbolice) care păstrează motorul V8 twin-turbo de 3,9 litri. Designul este o idee mai clasic, deci mai puțin excentric decât cel de la Roma. Partea din spate se schimbă puțin, dar în mare profilul rămâne aproximativ la fel, chiar dacă toate panourile caroseriei au fost schimbate.

Noul model a primit îmbunătățiri și la interior, unde se mizează pe același stil clasic, dar totul a avansat la capitolul tehnologie. Inclusiv interfața digitală a fost îmbunătățită și este compatibilă, în sfârșit, cu Apple CarPlay și Android Auto. Portbagajul are 273 de litri.

Motorizarea este neschimbată: un V8 cu turbocompresor și o distribuție revizuită. Puterea a crescut la 640 CP (de la 620), iar cuplul maxim este de 760 Nm. Mașina sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,3 secunde (este cu o zecime mai rapidă decât Roma) și atinge o viteză maximă de 320 km/h.

Ferrari a anunțat un preț de bază de 240.000 de euro în Italia. Deocamdată, Amalfi este disponibil doar în varianta coupe. Versiunea Spider, care va înlocui Roma Spider, care este încă pe piață, ar trebui să apară în următoarele luni.

Amalfi este modelul entry-level de la Ferrari și are drept concurență directă GT-urile Aston Martin Vantage (dar și DB12, într-o oarecare măsură), Porsche 911 Turbo S, Bentley Continental GT și Maserati GranTurismo.

Distribuie acest articol!