T-Roc, cel mai popular SUV de la Volkswagen, trece la generația a doua
29.08.2025
        
Distribuie acest articol!   

Cu cele aproape două milioane de unități vândute de la lansarea sa din 2017, T-Roc este un real succes comercial. Acum a sosit momentul ca prima generație a celui cel mai popular SUV de la Volkswagen și al doilea cel mai bine vândut din istoria mărcii, după Tiguan, să predea ștafeta.

După opt ani de succes incontestabil, SUV-ul compact o ia de la capăt. Dar nu o face oricum, pentru că noua generație conferă o senzație aparte de deja vu, fiind totuși un model complet nou.

T-Roc adoptă cele mai recente coduri stilistice Volkswagen, însă afișează o parte frontală semnificativ mai dinamică, cu grila teșită și decorată la nivelurile superioare de o bandă luminoasă. Aceasta se alătură farurilor, care pot fi echipate cu tehnologie Matrix LED și au o nouă semnătură luminoasă, paralelă cu capota. Sigla poate fi și ea iluminată.

Dar cea mai importantă evoluție este la partea din spate, unde al doilea T-Roc are aerul unui SUV coupé, așa cum este tendința actuală. Această impresie este accentuată de un element de pe montantul spate, pe care designerii îl numesc „crosă de hochei”. Linia acoperișului este relativ pronunțată, iar la anumite niveluri de echipare poate fi accentuată printr-o garnitură cromată ce depășește geamurile și se termină la mijlocul hayonului, conferind panoului lateral un aspect de aripă de rechin. Stopurile spate prezintă, de asemenea, o semnătură luminoasă unică și sunt conectate printr-o bandă luminoasă, cu sigla iluminată.

În ceea ce privește dimensiunile, noul T-Roc are 4,37 m lungime, cu 12 cm mai mult decât în ​​prezent. De altfel toate dimensiunile de gabarit au crescut puțin, ceea ce duce la îmbunătățirea aspectelor practice, în special a spațiului din spate. Volumul portbagajului a crescut cu 20 de litri, până la 465 de litri.

Într-o ambianță tipică Volkswagen, organizarea interioară este aceeași ca la frații săi mai mari, Tiguan și Tayron, dar cu numeroase îmbunătățiri. Bordul este minimalist, cu foarte puține butoane fizice. Panoul de bord digital de 10 inchi poate fi completat de un afișaj head-up, iar sistemul multimedia măsoară între 10 și 12,9 inchi, în funcție de nivelul de echipare.

Deși aspectul este clasic, atenția acordată calității materialelor este remarcabilă. Acesta a fost principalul neajuns de la prima generație, corectat cu ocazia faceliftului. Dar de această dată Volkswagen oferă o calitate mult mai convingătoare, cu material textil pe partea superioară a bordului și a panourilor ușilor și cu plastic spumat. Cu toate acestea, plasticul „ieftin” nu a dispărut de pe panourile ușilor, partea inferioară a bordului și consola centrală, chiar și la cele mai înalte niveluri de echipare.

În habitaclu există numeroase spații de depozitare, atât în ​​consola centrală lată, cât și în uși. O caracteristică unică se regăsește la sistemul de deschidere a ușilor, care este activat printr-un mecanism de declanșare prin ridicarea manetei.

Această nouă generație este îmbogățită cu dotări moderne, precum farurile Matrix LED, cea mai recentă generație de pilot automat (Travel Assist) și, pentru prima dată, parcare complet automată prin memorie sau telefon.

Dezvoltat pe platforma MQB Evo, noul T-Roc va dispune de versiuni hibride. La lansarea pe piață, programată până la sfârșitul anului, va fi disponibil cu două versiuni mild hybrid, de 116 CP și 150 CP, asociate cu cutia de viteze DSG cu 7 trepte. Ambele versiuni vor fi oferite cu tracțiune față, iar pe anumite piețe va exista și una cu tracțiune integrală.

În 2026 vor fi disponibile și versiunile full hybrid, o premieră pentru Volkswagen. Este vorba de motorul 1.5 e-TSI Evo2 cuplat cu unul electric, în două variante de putere, de 130 CP și 170 CP. De remarcat că acestea vor fi disponibile pentru întregul grup Volkswagen. Cât despre motorizările PHEV, deocamdată nu există nicio informație oficială.

Noul T-Roc își va face debutul oficial în scurt timp, în cadrul Salonului Auto de la München. Prețurile încă nu au fost comunicate oficial, dar este de așteptat ca versiunea entry-level să fie disponibilă sub 30.000 de euro.

Distribuie acest articol!