Lansarea noilor BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe inseamna prezentarea de catre BMW M GmbH a unei noi interpretari a automobilelor sport de inalta performanta – si transferul filosofiei BMW M spre cea de-a cincea generatie M3. A patra generatie BMW M3 Coupe a fost produsa in peste 40.000 de unitati, iar BMW M4 Coupe este pregatit sa continue aceasta poveste de succes. Simbolul "M4" face referire la noua gama care furnizeaza baza pentru noul model M – si, in premiera, versiunea Coupe va fi lansata odata cu varianta cu patru usi. Conform logicii, aceasta din urma va fi botezata BMW M3 Sedan.
Noile modele pot fi comandate si in Romania. Pretul de inceput este 60.650 euro fara TVA (75.206 euro cu TVA) pentru BMW M3 si 61.700 euro fara TVA (76.508 euro cu TVA) pentru BMW M4 Coupe.
Dezvoltat special pentru noile BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe, motorul cu sase cilindri dispusi in linie, caracteristica de turatii inalte si tehnologie M TwinPower Turbo, produce o putere maxima de 431 CP. Cuplul maxim de 550 Nm este disponibil pe o plaja larga de turatii si depaseste performantele precedentului BMW M3 cu aproximativ 40%. In plus, motorul a inregistrat o reducere a consumului de combustibil si a emisiilor cu aproximativ 25%. Atat BMW M3 Sedan, cat si BMW M4 Coupe realizeaza sprintul de la 0 la 100 km/h in 4,1 secunde (cu transmisia optionala M cu dublu ambreiaj, cu sapte trepte).
Pentru a maximiza calitatile dinamice si pentru a asigura o eficienta excelenta s-a reusit o reducere a masei cu aproape 80 kg in comparatie cu modelul anterior cu aceeasi echipare. De exemplu, BMW M4 Coupe are o masa proprie de 1.497 kg, gratie utilizarii riguroase a masurilor de design ultrausor inteligent. Acestea includ utilizarea masiva a materialelor ultrausoare, precum plastic ranforsat cu fibra de carbon (CFRP) si aluminiu, pentru o serie de componente ale sasiului si caroseriei. Astfel, ambele modele sunt echipate standard cu acoperis din fibra de carbon.
Unul dintre obiectivele principale in dezvoltarea BMW M3 Sedan si BMW M4 Coupe a fost asigurarea faptului ca noile automobile ofera calitati impresionate pe circuit. Prezenta sistemului de racire in specificatie de curse ca temperatura optima pentru motor, turbocompresoare si transmisie sa fie mentinuta in orice moment, chiar si in conditii de condus deosebit de sportiv.
Pentru a accentua caracterul sportiv al celor doua modele in ceea ce priveste compozitia tehnica si ajustarile de finete ale masinilor, inginerii au conlucrat indeaproape cu pilotii oficiali BMW Motorsport de-a lungul fazei de dezvoltare. De exemplu, pilotii DTM Bruno Spengler si Timo Glock au luat parte la teste extinse si la activitatea de setare derulate pe bucla Nordschleife de la Nurburgring.