Mazda continua sa se ridice deasupra pietei de automobile din Europa in prima jumatate a anului 2014, sustinand pozitia de cea mai rapida crestere de volum din regiune a unui producator de automobile. Compania japoneza a inregistrat vanzari in crestere cu 23% de la an la an, intre lunile ianuarie si iunie, sfidand conventiile si depasind piata totala cu o marja insemnata de 6,2%. La 92.430 de unitati vandute, cifra de afaceri Mazda a fost buna pentru o cota de piata de 1,3%, peste o zecime fata de 2013.
Ca si in trimestrele anterioare, Mazda a inregistrat o crestere aproape in fiecare tara. Portugalia, Polonia si Spania continua sa fie varf de lance pana in prezent in termeni de pana la 128, 75 si 74%, respectiv, in primele sase luni ale anului 2014. Celelalte piete majore au avut, de asemenea, cresteri de doua cifre, in frunte cu Marea Britanie (27%), Germania (22%), Franta (15%) si Italia (11%).
Modelele noii generatii Mazda raman extrem de populare, in special cel mai nou membru al gamei. In prima jumatate a anului, vanzarile noului Mazda3 s-au multiplicat de mai mult de sase ori in Olanda (+581%), de cinci ori in Suedia (+470%), de trei ori in Danemarca (+ 291%) si de doua ori in Spania (+149%). Modelul compact popular Mazda a obtinut, de asemenea, castiguri de peste 50% in alte tari precum Germania si Elvetia. Cererea pentru doua modele de noua generatie, Mazda6 si Mazda CX-5 ramane la fel de solida ca si pana acum, inregistrand noi cereri.
In Romania, in perioada ianuarie-iunie Mazda a comercializat 382 de unitati. Cele mai mari vanzari au fost inregistrate de Mazda CX-5 – 167 de unitati si de Mazda3 – 123 de unitati. La fel de populara s-a dovedit si Mazda6, cu 90 de unitati vandute in primele 6 luni ale anului.
Toate modelele cu tehnologia SKYACTIV combina designul KODO si performantele uimitoare cu economia de combustibil de prima clasa si placerea de a conduce un automobil Mazda. Acest lucru se dovedeste a fi o reteta de succes pentru modele fara compromisuri, care sunt atat de atragatoare si de accesibile pentru clientii din Europa si din intreaga lume. Multe dintre ele urmeaza sa fie lansate, inclusiv urmatoarea Mazda2 supermini si noua generatie a simbolului Mazda MX-5, care a fost lansat pentru prima oara acum 25 de ani.
“Cele mai multe piete din regiune impartasesc o viziune pozitiva fata de balanta din acest an”, spune Philip Waring, COO Mazda Motor Europe. “Cresterea vanzarilor reflecta nu numai produsele noastre excelente, dar si reteaua noastra de dealeri puternici si entuziasti, care ofera o baza solida pentru satisfactia clientilor nostri fideli”.