Opel prezinta noul Corsa, a cincea generatie. Succesul de vanzari Opel urmareste o noua experiente de conducere in segmentului modelelor mici, prin ridicarea stachetei: sunt vizate performanta sasiului, motorului si cutiei de viteze. Noile motoare turbo de 1,0 litri, cu trei cilindri, rafinate si eficiente, transmisiile cu comutare uniforma, noua suspensie si directia optimizata asigura confort si precizie de varf.
Noul Corsa vine, de asemenea, cu un interior complet nou care amplifica perceptia de inalta calitate si de spatiu, inclusiv tehnologia de infotainment IntelliLink si sistemele de asistenta pentru sofer ultra-moderne.
De asemenea, designerii Opel au oferit noului model Corsa un aspect dinamic care sa corespunda cu filozofia de design a marcii, prin introducerea de forme sculpturale cursive si detalii precise. Noul Corsa este echipat cu tot ceea ce are nevoie pentru a asigura continuarea succesului de 32 de ani intr-un segment de piata extrem de competitiv. A cincea generatie a bestseller-ului Opel va avea premiera mondiala in cadrul „Salonului de la Paris (4-19 octombrie), urmand sa iasa de pe liniile de asamblare din Zaragoza, Spania, si Eisenach, Germania, inainte de sfarsitul anului.
„Opel Corsa a fost intotdeauna apreciat, in special pentru aspectul sau atragator si utilizarea eficienta a spatiului oferit de dimensiunile compacte”, a declarat dr. Karl-Thomas Neumann, CEO Opel. „Acesta a fost un factor decisiv pentru popularitatea de durata a modelului si, bineinteles, pastram acest element esential si in cadrul noii generatii. Datorita numeroaselor tehnologii, oferim, de asemenea, o experienta de conducere fantastica, care ridica stacheta in aceasta clasa de autovehicule. Cea de-a cincea generatie a modelului Corsa va fi plina de surprize”.
De-a lungul a patru generatii, ce au acoperit o perioada de 32 de ani, in Europa au fost vandute aproximativ 12 milioane de autovehicule Corsa, inclusiv 2,8 milioane din modelul curent, generatia a patra. Cu vanzari anuale medii de 370.000 de unitati, Corsa este unul dintre cele rezistente modele din segmentul sau. Cheia succesului acestuia este data de eficienta remarcabila in gestionarea spatiului. Cu o lungime compacta de 4 metri, modelul Opel ofera un spatiu suficient pentru pana la 5 persoane – atat in versiunea de familie, cea cu cinci usi, precum si in versiunea dinamica, sportiva cu trei usi. In acelasi timp, designul exterior ilustreaza caracterul practic si farmecul, prin aspectul sau tineresc si dinamic. Noua generatie a modelului Corsa duce mai departe aceasta reteta de succes, fiind in acelasi timp radical diferita. Designul sau exterior este mai proaspat si mai sofisticat, cu mai multa personalitate. Fata este caracterizata de farurile sub forma de aripa ce incorporeaza semnatura Opel si lumini diurne cu tehnologie LED, ca si o grila proeminenta trapezoidala coborata. Lateralele sculptate ale caroseriei prezinta elementul taisului, specific Opel. In ceea ce priveste partea din spate, stopurile dau impresia de latime a masinii si ii asigura o postura superioara. Dar diferenta se simte cel mai bine la bordul noului Corsa. Habitaclul complet nou cu forme clare, alungite si o combinatie de materiale sofisticate, sasiul mult mai confortabil si directia mai agila, sistemele de propulsie complet noi si nivelurile de zgomot mult mai scazute, toate acestea contribuie la asigurarea unei experiente de conducere complet noi.
Prioritatea majora a echipei de proiectare si dezvoltare Opel a fost sa asigure clientilor Opel o experienta de conducere comparabila in materie de confort si precizie cu cea oferita de autovehiculele mai mari si mai scumpe. Sasiul si sistemele de directie noi stau la baza noului model. Sasiul nu a preluat absolut nicio componenta de la modelul actual Corsa. Stabilitatea la deplasarea in linie dreapta si in viraje este imbunatatita datorita unui centru de greutate mai coborat cu 5 mm, unui subcadru mai rigid, unei noi geometrii a suspensiei, inclusiv o articulatie frontala noua. Comportamentul la rulare, reactiile sistemului de directie si caracteristicile de subvirare au fost optimizate. De asemenea, noile amortizoare ofera modelului Corsa de generatia a cincea o filtrare imbunatatita a perturbarilor provocate de gropi si suprafete de drum denivelate, asigurand un confort exemplar la bordul unui autovehicul de mici dimensiuni.
Dezvoltarea unei arhitecturi electrice complet noi pentru a cincea generatie a modelului Corsa asigura un nivel de interactiune mai sofisticat intre diferitele sale sisteme. Datorita noii geometrii si calibrarii software-ului de directie, noul sistem de servodirectie sensibila la viteza este imbunatatit, asigurand un raspuns mai precis si sporind atat placerea de a conduce, cat si confortul. Toate modelele Corsa dispun de o noua dotare standard care permite reducerea efortului la efectuarea manevrelor de directie la viteze reduse, modul City, activat usor prin simpla apasare a unui buton.
Ca si la modelul actual Corsa, clientii pot alege intre doua variante de sasiu, Confort si Sport. Sasiul Sport are arcuri si amortizoare mai rigide, precum si o calibrare si o geometrie de directie specifica pentru un raspuns mai direct.
Elementul principal de sub capota asa-numitei noi „Corsa E” de generatia a cincea este reprezentat de motorul turbo nou 1.0 ECOTEC cu injectie directa si trei cilindri, parte a ofensivei majore a marcii in materie de sisteme de propulsie. Acest motor puternic ultra-modern, de mici dimensiuni este singurul de 1.0 litri cu trei cilindri produs in serie cu un arbore de echilibrare care ii permite sa stabileasca un nou standard in clasa sa datorita unui nivel extrem de scazut de zgomot, vibratii si duritate (NVH), precum si confortului sporit in timpul conducerii. Motorul turbo compact 1.0 ECOTEC cu injectie directa, fabricat integral din aluminiu, care indeplineste deja cerintele standardului de emisii Euro 6, este disponibil in doua variante de putere, de 66 kW/90 CP sau 85 kW/115 CP. Ambele exceleaza printr-un timp de reactie excelent si un cuplu puternic in gama de turatii reduse, generand 170 Nm de la doar 1.800 rot/min. Noul motor Opel cu trei cilindri si cilindree mica este prevazut cu tehnologia Start/Stop in dotarea standard.
Noua gama de sisteme de propulsie pe benzina a modelului Corsa este, de asemenea, extinsa prin introducerea unui nou motor turbo de 1,4 litri ce dezvolta o putere de 74 kW/100 CP si un cuplu maxim de 200 Nm, precum si a unitatilor imbunatatite cu aspiratie naturala de 1,2 si 1,4 litri care respecta cerintele standardului de emisii Euro 6. In plus, motoarele 1.3 CDTI de 55 kW/75 CP si 70 kW/95 CP semnificativ revizuite, mai rafinate si care respecta acum standardul de emisii Euro 6, largesc oferta Corsa pe partea de motoare diesel.
Dar nu doar motoarele complet noi si imbunatatite sporesc placerea de a conduce si confortul la bordul noului Corsa. Introducerea de noi transmisii contribuie, de asemenea, la experienta de conducere si imbunatatirea eficientei. Ambele versiuni ale motorului turbo 1.0 ECOTEC cu sistem de injectie directa sunt combinate cu o transmisie manuala complet noua cu 6 trepte de viteze si un design compact. Caracteristicile principale includ o eficienta sporita, datorita designului care asigura un nivel scazut de frecare si comutarii precise a treptelor. Schimbarea treptelor de viteza la bordul noului Corsa este comoda si uniforma, rapida si precisa. Odata cu lansarea noului Corsa, Opel pune la dispozitie cea mai noua generatie a transmisiei automate cu 6 trepte de viteza, precum si transmisia manuala automatizata complet noua, Easytronic 3.0, care ofera reactii mai bune si uniforme – modul perfect de a combina intr-un mod accesibil confortul unei transmisii automate cu eficienta uneia manuale.
Avand un design cu linii clare, habitaclul noului model Corsa este organizat in jurul unui centru de comanda pentru sofer. Panoul de instrumente este proiectat in jurul liniilor orizontale care imbunatatesc estetic spatiul interior generos. Ecranul tactil color de 7 inch al sistemului IntelliLink are o amplasare ideala in consola centrala, aproape de schimbatorul de viteze. Acest lucru ii permite soferului sa treaca in mod natural de la controlul transmisiei la ecranul tactil. Sistemul de infotainment de ultima generatie al noului Corsa ofera cele mai bune oportunitati de conectivitate, este compatibil cu dispozitivele cu iOS si Android si poate fi actionat prin comanda vocala. De asemenea, functii precum Bluetooth si Siri Eyes Free sunt disponibile.
Noul Corsa lanseaza o gama de sisteme de asistenta pentru sofer, multe dintre acestea neavand rival in clasa. Siguranta este sporita datorita noilor sisteme disponibile pentru prima data la bordul Corsa, precum farurile bi-xenon cu lumina la virare, monitorizarea unghiului mort si camera video frontala Opel Eye cu sistem de recunoastere a indicatoarelor rutiere, sistem de avertizare privind parasirea benzii de rulare, asistentul pentru faza lunga, functia de indicare a distantei de urmarire si sistemul de avertizare privind o coliziune frontala. Pentru a oferi un nivel maxim de siguranta, sistemul de avertizare la coliziune frontala foloseste o avertizare de culoare rosie proiectata pe parbriz, in campul vizual al soferului. In plus, afisajul sistemului de monitorizare a presiunii in pneuri avertizeaza soferul in eventualitatea unei pierderi excesive a presiunii.
De asemenea, confortul la conducere este imbunatatit prin intermediul sistemului avansat de asistenta la parcare, ce vireaza automat in timpul manevrelor de parcare, precum si al camerei video pentru marsarier si asistentului la pornirea in rampa. Volanul, scaunele din fata, iar acum si parbrizul pot fi incalzite pentru a asigura o temperatura potrivita in habitaclu si o vizibilitate optima in zilele reci. Interiorul de prima clasa include scaune fata sculptate elegant cu o executie superba, un acoperis panoramic de mari dimensiuni si iluminare ambientala placuta, care asigura o atmosfera calda, primitoare in habitaclu.