Noile pneuri concept Pirelli de 18 inch au fost in centrul atentiei la Silverstone, acolo unde Charles Pic, pilotul de rezerva al echipei Lotus F1 a testat in premiera aceste anvelope.
Pic a iesit pe circuit la volanul monopostului actual Lotus E22 echipat cu pneurile de 18 inch si a parcurs 14 tururi pe circuitul de la Silverstone. Noul concept de pneuri a fost dezvoltat in principal pentru a vedea cum arata un monopost echipat astfel, asa ca timpii pe tur nu au fost in prim plan. In schimb, obiectivul a fost de a testa reactia tuturor la noul design, majoritatea aprecierilor fiind pozitive.
“Din punctul nostru de vedere, noile pneuri arata senzational montate pe monopostul Lotus si reactiile au aparut deja in intreaga lume. Acestea sunt doar in faza de concept, dar daca echipele vor decide sa continuam pe aceasta directie, avem capacitatea sa continuam dezvoltarea in aceasta directie si sa venim cu o versiune gata de productie intr-un interval foarte scurt de timp. Am auzit deja multe pareri si asteptam si altele in urmatoarele saptamani si luni. Chiar daca performanta pneurilor nu a fost o prioritate, acestea s-au comportat conform cu asteptarile noastre. Tinand cont ca dimensiunea pneurilor si a jantelor au ramas neschimbate de foarte multi ani, ne aflam in fata unei zone cu un potential de dezvoltare imens. Noile pneuri au fost in centrul atentiei, dar, desigur, am adunat foarte multe informatii si pentru sezonul viitor in cele doua zile in care am testat cu echipele Ferrari, Marussia, Lotus si Red Bull. Tinand cont si de informatiile adunate in testele din Bahrein si Barcelona, putem dezvolta acum compozitii mult mai potrivite pentru circuite rapide si solicitante cum este cel de la Silverstone”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Noile pneuri au fost concepute conform strategiei de dezvoltare premium a brandului Pirelli de la Milano. Avantajul tehnic al unei anvelope de 18 inch este un flanc mai rigid care ajuta la mentinerea rigiditatii structurale a pneului si la mentinerea mai usoara a unei presiuni constante pentru ca este mai putin aer in interior. Noua anvelopa este fizic mai mare, ceea ce o face mult mai relevanta in comparatie directa cu pneurile Pirelli Ultra High Performance care echipeaza masinile de serie si ar face ca transferul de tehnologie din Formula 1 spre productia de serie sa fie mult mai mare.
Noile pneuri testate au aceeasi latime ca cele de 13 inch (245 mm pe fata si 325 mm pe spate), dar diametrul este mai mare cu 30 mm. Greutatea este aproximativ aceeasi cu cea a pneurilor de 13 inch pentru ca, intr-adevar, diametrul este mai mare, dar flancul este mai ingust. Greutatea totala, inclusiv janta, este cu aproximativ 4 kg mai mare decat cea a pneurilor actuale.