Deschizator de drumuri, aventurier pentru intreaga familie si un autovehicul tocmai bun pentru tractarea poverilor mari – noul model Skoda Octavia Scout este un automobil polivalent si puternic, atat pe asfalt, cat si in off-road. Tehnologia de ultima ora a tractiunii integrale, care utilizeaza un cuplaj Haldex-5, motoarele de inalta performanta, garda la sol marita, unghiul de atac imbunatatit si pachetul pentru drumuri grele asigura posibilitati nelimitate, chiar si pe teren accidentat. Capacitatea de tractare a crescut cu 25 de procente, ajungand acum la doua tone. In ciuda cresterii puterii, consumul de carburant si emisiile noii Skoda Octavia Scout au fost reduse cu pana la 20 de procente in comparatie cu modelul precedent.
Noua Skoda Octavia Scout este acum, mai mult decat oricand, un autovehicul excelent pentru tractarea poverilor mari. Poate remorca pana la 2 tone – o capacitate de tractare cu 25 de procente mai mare decat inainte. Indiferent ca tractati o rulota, o remorca pentru cai sau o barca: capacitatea de tractare mai mare asigura maximum de flexibilitate in situatiile cotidiene.
Capacitatea imbunatatita de urcare a pantelor este, de asemenea, excelenta. Gratie unghiurilor de atac si degajare marite, care sunt acum de 16,7 grade in fata si 13,8 grade in spate, acest deschizator de drumuri poate aborda fara dificultate zone mai dificile si cu inclinatie mai mare.
Diferentialul Blocabil Electronic (EDL), disponibil in dotarea standard, asigura demaraje confortabile la viteze mici. EDL actioneaza pe ambele punti si actioneaza ca un blocaj intre roti. Noua Octavia Scout dispune standard si de sistemul de Control Electronic al Stabilitatii (ESC). Modul ESC in doua trepte poate fi adaptat pentru a corespunde diferitelor conditii de mers, prin simpla apasare a unui buton. Aceasta permite soferului sa porneasca sau sa opreasca sistemul de control al tractiunii, in functie de nevoi.
Noua tractiune integrala standard a modelului Octavia Scout asigura caracteristici dinamice optime, siguranta activa de varf si un consum redus de carburant, utilizand cea mai noua tehnologie pentru tractiunea integrala, care are la baza cuplajul Haldex-5. Distributia de putere intre cele patru roti depinde intotdeauna de conditiile de mers. In timpul decelerarii sau in conditiile unei sarcini reduse, cea mai mare parte a puterii ajunge la puntea fata, ceea ce economiseste carburant. Imediat ce este nevoie de mai mult cuplu sau daca rotile au nevoie de mai multa tractiune, rotile din spate sunt activate lin, in cateva milisecunde. Pierderea tractiunii este practic imposibila. In comparatie cu un cuplaj Haldex-4, care a fost utilizat inainte la Octavia Scout, noua tehnologie este cu 1,4 kg mai usoara.
Pentru utilizarea in off-road, noua Octavia Scout dispune de o garda la sol mai mare. In comparatie cu modelul Octavia standard, cresterea este de 31 mm, la un total de 171 mm. In plus, pachetul pentru drumuri grele, cu scuturi de protectie suplimentare sub caroserie, reprezinta acum o dotare standard. Acestea protejeaza partea de sub masina impotriva deteriorarii mecanice si previn patrunderea murdariei in compartimentul motor. Componentele din partea inferioara a caroseriei, precum si conductele de frana si de carburant sunt, de asemenea, protejate cu elemente din plastic.
Imaginea uimitoare a modelului Octavia Scout este perechea perfecta pentru tehnologia sa off-road. Jantele din aliaj de 17 inch si anvelopele 225/50 R17 sunt dotari standard. Barele rezistente din fata si din spate, cu protectii din plastic negru si aplicatii argintii cu design off-road subliniaza robustetea automobilului. Din profil, Scout atrage atentia cu bandouri din plastic negru, care acopera pragurile si pasajele rotilor. De asemenea exista benzi laterale de protectie din plastic negru si oglinzi cu aspect de aluminiu. Barele de pe plafon sunt disponibile si cu un finisaj cu efect de aluminiu. Iar interiorul dispune de o serie de caracteristici create special pentru Scout.
Noile motoare ale modelului Octavia Scout sunt mai puternice si cu 20% mai ecologice. Sunt disponibile trei motoare, unul pe benzina si doua diesel. Economiile de carburant rezulta din reducerea cu 29 kg a masei, imbunatatirile aduse tehnologiei de tractiune integrala, precum si utilizarea motoarelor eficiente Greentec, cu sistem Start-Stop si functie de recuperare a energiei de franare in dotarea standard. Toate cele trei motoare corespund cerintelor normei de poluare EU6, care va intra in vigoare in septembrie 2014.
Motorul diesel de varf pentru Skoda Octavia Scout este un 2.0 TDI/135 kW (184 CP), care beneficiaza de atractiva combinatie cu transmisia automata cu 6 trepte de viteza (DSG) si tractiunea integrala. Este prima data cand aceasta combinatie este disponibila pentru un automobil Skoda. Motorul 2.0 TDI/110 kW (150 CP) este disponibil doar cu o transmisie manuala cu 6 trepte de viteza. Propulsorul 1.8 TSI/132 kW (180 CP) pe benzina, care poate echipa modelul Octavia Scout, este disponibil impreuna cu o transmisie DSG automata, cu 6 trepte de viteza.
Din 2007, Octavia Scout este parte integranta din gama de modele Skoda. Intre 2007 si sfarsitul anului 2013, Skoda a livrat circa 53.600 unitati Octavia Scout catre clientii din intreaga lume. Aceasta reprezinta aproape opt procente din totalul modelelor Octavia Combi livrate in aceasta perioada.
Noua Octavia Scout are la baza experienta extraordinara a marcii Skoda in proiectarea de automobile adecvate pentru utilizarea in off-road. Producatorul de automobile din Republica Ceha ofera acum sase modele cu un design off-road special: Octavia Scout, Fabia Scout, Fabia Combi Scout, Roomster Scout, precum si Yeti Outdoor si Superb cu pachet Outdoor.