BMW Seria 2 Cabriolet este o prezenta cu adevarat deosebita in segementul premium compact. Experienta condusului unei decapotabile este cu adevarat speciala prin combinatia unica intre pozitia joasa de condus, capota lunga si caracteristicile dinamice ale tractiunii spate (caracteristica unica in segment), toate alaturi de o deschidere larga a acoperisului. In plus, gama de modele va beneficia inca de la lansare, care va avea loc in februarie 2015, de o versiune BMW M Performance, BMW M235i Cabriolet.
Designul exterior, dezvoltat in paralel cu cel al modelului BMW Seria 2 Coupe, poarta particularitatile caracteristice unui BMW cabriolet si, totodata, realizeaza o diferentiere vizuala fata de modelele compacte ale gamei BMW Seria 1. Liniile extinse cu eleganta, silueta plata cu o linie a profilului arcuita, tensionata, pasajele puternic sculptate ale rotilor spate – un indiciu clar al configuratiei cu tractiune spate – sunt principalele caracteristici ale designului exterior pentru noul BMW Seria 2 Cabriolet. Iese in evidenta si linia joasa a portbagajului, remarcabila pentru un model decapotabil.
Clientii isi pot personaliza modelul ales prin intermediul liniilor Advantage, Luxury si Sport Line, dar si a pachetului M Sport, fiecare cu elemente proprii de design pentru interior si exterior, dar si dotari specifice.
Si de aceasta data, modelul se caracterizeaza prin proportiile specifice BMW, cu console scurte, capota lunga, habitaclu dispus mult in spate, ampatament lung si ecartament lat. Comparativ cu modelul anterior, BMW Seria 1 Cabriolet, noul Seria 2 Cabrio a crescut in dimensiuni. Lungimea are un plus de 72 mm, ajungand la 4.432 mm, latimea s-a extins cu 26 mm (1.774 mm), ampatamentul beneficiaza de un plus de 30 mm (2.690 mm), ecartamentul fata de 41 mm (1.521 mm), iar ecartamentul spate de 43 mm (1.556 mm). Si specificatiile interiorului s-au imbunatatit: confort optimizat la intrarea/iesirea pasagerilor din spate, volum marit al portbagajului cu 30 de litri cand acoperisul este inchis – capacitatea maxima este de 335 de litri -, respectiv de 20 de litri cand automobilul este decapotat (280 de litri). In plus, si partea din spate este mai lata cu 35 mm in comparatie cu modelul anterior. Spatarul scaunelor din spate poate fi rabatat cu ajutorul unui levier din portbagaj, iar latimea compartimentului a crescut cu 150 mm, la 450 mm, iar inaltimea cu 28 mm, la 246 mm.
Nou dezvoltat si actionat electric, soft topul se bucura de o izolare suplimentara si ofera un confort acustic optimizat. Deschiderea si inchiderea acoperisului se realizeaza prin simpla apasare a unui buton intr-un interval de 20 de secunde, la viteze de pana la 50 km/h. Standard, modelul vine echipat cu soft top de culoare neagra, dar optional poate fi comandat intr-una din nuantele Anthracite cu efect argintiu sau Brown cu efect argintiu.
Interiorul continua sa aiba aspectul specific decapotabilelor BMW – "boat deck" – datorita liniei umerilor, cu o cursivitate armonioasa, si compartimentului pentru soft top, alaturi de structura de protectie in caz de rasturnare, ascunsa dupa tetierele spate. Cockpitul orientat spre conducator impresioneaza prin materialele de inalta calitate si finisajele cu accente specifice modelului: consola centrala cu suprafete de culoare negru lucios in jurul butoanelor de control pentru radio si aer conditionat, contururi cromate pentru prizele de aer si afisaj cu design exclusiv pentru aerul conditionat cu caractere albe pe fundal negru.
BMW Seria 2 Cabriolet se mandreste cu o dinamica superioara si o eficienta maxima pentru segmentul sau. Motoarele pe benzina, cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo echipeaza modelele BMW 228i Cabriolet (180 kW/245 CP) si BMW 220i Cabriolet (135 kW/184 CP), in timp ce singura versiune diesel este BMW 220d Cabriolet, echipata cu motor cu patru cilindri din noua gama de propulsoare BMW Group, cu tehnologie TwinPower Turbo (140 kW/190 CP). Pe langa transmisia standard – manuala, cu sase trepte -, toate variantele modelului pot fi echipate optional cu transmisia automata Steptronic cu opt trepte. Varful de gama BMW M235i Cabriolet reprezinta un nou reper in ceea ce priveste agilitatea, precizia si emotia in acest segment – toate acestea datorita motorului de 3,0 litri, cu sase cilindri dispusi in linie, cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo, care dezvolta 240 kW/326 CP. Un aport au si componentele sasiului cu reglaj specific M, dotarile optimizate aerodinamic ale caroseriei, designul individual al cockpitului si transmisia sport Steptronic cu opt trepte.
Modelele din gama BMW Seria 2 Cabriolet dispun standard de numeroase tehnologii BMW EfficientDynamics: elementele aerodinamice Air Curtains, functie Auto Start Stop in combinatie atat cu transmisia manuala, cat si cu cea automata, mod ECO PRO activat prin intermediul comutatorului Driving Experience Control (disponibil standard), care include functie "coasting" (mers liber, cu decuplarea automata a motorului de la transmisie la ridicarea acceleratiei) in combinatie cu transmisia automata.
Agilitatea remarcabila si confortul impresionant se datoreaza conceptului cu tractiune spate, motoarelor dispuse longitudinal, distributiei echilibrate a maselor pe cele doua punti si tehnologiei sofisticate a sasiului. Suspensia puntii fata este una cu dublu brat transversal, in timp ce puntea spate dispune de suspensie multibrat cu reglaj specific modelului. Echiparea standard include Electric Power Steering (servodirectie asistata electric) si sistem foarte performant de franare, in timp ce directia sport variabila, franele M Sport si suspensia M adaptiva cu amortizoare gestionate electronic completeaza lista de optionale. Printre dotarile standard – disponibile pentru toate modelele – se numara sistemul de control al stabilitatii DSC, care include functia electronica de blocare a diferentialului spate, in timp ce diferentialul mecanic cu patinare limitata M Performance este disponibil pentru BMW M235i Cabriolet in gama de accesorii BMW originale.
Comparativ cu modelul anterior, rigiditatea torsionala a caroseriei a fost imbunatatita cu 20%, in timp ce proprietatile aerodinamice sunt cele mai bune in randul automobilelor din aceasta clasa. Masa optimizata se datoreaza designului ultrausor inteligent, iar structura caroseriei beneficiaza de cai de sarcina definite cu precizie si de zone generoase de deformare, bazate pe cele ale BMW Seria 1, model care a fost recompensat cu cinci stele la testul de impact Euro NCAP. Pasagerii beneficiaza de o protectie vasta prin echipamentele de securitate care includ airbaguri fata si laterale/pentru cap, dar si sistem integrat de protectie in caz de rasturnare, in timp ce protectia pietonilor a fost optimizata prin capota activa si zonele bine definite de deformare din partea frontala a automobilului.
Echiparea standard de inalta calitate include acoperis operat electric si izolat acustic, radio BMW Professional cu sistem de operare iDrive cu display central in design flatscreen, control automat al aerului conditionat cu mod cabriolet. Printre dotarile optionale se numara tapiteria cu piele cu tehnologie SunReflective pentru reducerea incalzirii suprafetei la contactul direct cu soarele, cea mai noua generatie a sistemului de navigatie Professional care include controler tactil. In plus, acesta este primul model care poate primi, optional, actualizari "over-the-air" ale datelor de navigatie prin intermediul cardului SIM integrat in automobil.
Nu putea lipsi gama vasta de sisteme de asistare a conducatorului si de servicii de mobilitate din portofoliul BMW ConnectedDrive: asistare a fazei lungi cu efect antiorbire, faruri adaptive, asistare la parcare, camera pentru mers inapoi, Driving Assistant, Speed Limit Info (informatii privind limita de viteza) cu afisare No Passing Info (informatie privind interdictia de depasire), sistem tempomat cu functie de franare, integrare extinsa a terminalelor smartphone si a playerelor muzicale, Real Time Traffic Information (informatii in timp real despre trafic), Online Entertainment, functionalitate extinsa oferita de aplicatii pentru servicii bazate pe internet precum Facebook si Twitter.