Ramas bun SLS AMG, bun venit AMG GT! Varful de lance al sportivelor Mercedes isi schimba generatia, iar succesorul lui Mercedes-Benz SLS AMG, denumit Mercedes-AMG GT, vine in doua versiuni de putere, de 462 CP si 510 CP, ambele folosind un V8 biturbo de 4,0 litri. In premiera la o sportiva, cele doua turbine sunt amplasate in interiorul V-ului format de cilindri. In consecinta, motorul este mai compact si cu o viteza de reactie imbunatatita, in timp ce emisiile poluante sunt in scadere. Fiecare motor poarta semnatura celui care l-a asamblat manual, conform traditiei “un om, un motor” a AMG din uzina Affalterbach.
Versiunea de top, denumita Mercedes-AMG GT S, atinge 100 km/ora in 3,8 secunde si viteza maxima de 310 km/ora. De remarcat si cuplul maxim de 600 Nm, respectiv 650 Nm, disponibil pe o plaja foarte larga: 1.600-5.000 rot/min, respectiv 1.750-4.750rot/min.
In ambele cazuri este disponibila transmisia robotizata cu dublu ambreiaj SPEEDSHIFT DCT, cu 7 trepte de viteza. Motorul si transmisia sunt amplasate central. Cel de la volan poate alege intre modurile de condus C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport Plus) si I (Individual). In plus, GT S are si modul RACE.
Franele standard sunt metalice, insa optionat pot fi montate frane ceramice. Consumul mediu declarat este sub 9,5 litri/100 km. Mercedes-AMG GT cantareste 1.540 kg, respectiv 1.570 kg, versiunea S.
Dincolo de aceste date tehnice, trebuie remarcat ca, prin aparitia acestui GT, Mercedes-AMG se lanseaza pe taramul sportivelor seducatoare, precum Porsche 911 si Jaguar F-Type. Spre deosebire de predecesoarele sale, SLR McLaren (626 CP) si SLS AMG (571 CP), GT este un model mai accesibil, cel putin prin prisma performantelor. Asa se face ca, spre deosebire de SLS AMG, care concura cu Lamorghini si Ferrari, GT si-a fixat stacheta ceva mai jos, in "zona" Porsche 911.
Si o face de o maniera neobisnuita, sugerata chiar de propriul design: s-a renuntat la usile "fluture" de la SLS AMG si s-a folosit 911 ca sursa de inspiratie pentru spatele "fastback" si grupurile optice orizontale. Insa, spre deosebire de Porsche, GT are propulsorul in pozitie centrala fata.
In comparatie cu SLS AMG GT, noua sportiva este mai compacta si… mai seducatoare. Designul sau este mai rafinat, cu suprafete curbate, profiluri arcuite si un aspect general pe pastreaza actualul AND al familiei de modele Mercedes.
Pretul de plecare nu a fost inca anuntat, dar este estimat in jur de 120.000 de euro. Comercializarea va demara in prima parte din 2015.