A patra generatie Mondeo s-a numarat printre noutatile expuse in standul Ford, la editia din acest an a Salonului de la Paris. Versiunea europeana vine destul de tarziu – la doi ani dupa aparitia celei americane, care se comercializeaza sub denumirea Fusion.
La prima vedere, noul Mondeo nu surprinde in mod deosebit, nici ca dotari si nici ca aspect. Partea frontala este dominata de farurile cu LED si calandrul cromat de dimensiuni mari si in deja cunoscutul stil Aston Martin. Spatele pastreaza intr-o oarecare masura stilul precedentei generatii, insa este mai dinamic si mai robust.
In general caroseria noii generatii este mai impozanta. Mondeo va fi disponibil in continuare in versiunile constructive cu 4 sau 5 usi si break.
Noul Mondeo se va baza pe benzinarele in 3 cilindri 1.0 de 125 CP si in 4 cilindri 1.5 EcoBoost de 160 CP si 2.0 EcoBoost de 203 si 240 CP. Versiunile diesel vor fi 1.6 TDCi Econetic de 115 CP la intrarea in gama, iar 2.0 TDCi va avea versiuni de 150, 180 sau 210 CP. Optional, va fi disponibila si o transmisie integrala. De asemenea, va exista si un hibrid, dotat cu un motor de 2,0 litri pe benzina, asociat cu unul electric si cu baterii Li-Ion de 1,4 kWh.
Noul Mondeo va beneficia de o serie de dotari de top, precum sistemul automat de franare in traficul urban, cel de detectare a pietonilor asociat cu frana autonoma, tempomat adaptiv, sistemul de parcare automata sau ajutorul pentru mentinerea benzii de rulare. Interesant este faptul ca in timp ce versiunile de top castiga la capitolul dotari, cele de intrare vor fi mai diversificate si, se pare, mai abordabile si din perspectiva preturilor.