Bosch a realizat o harta a sistemelor de propulsie din toata lumea si arata ce conduc oamenii in Europa, America si Asia.
Motorul cu aprindere prin scanteie reprezinta cel mai popular sistem de propulsie din lume. China conduce in acest domeniu – aici aproape toti cumparatorii de autovehicule noi aleg un astfel de motor. In SUA si Japonia, cifra este de aproximativ 75 la suta. Motoarele cu injectie indirecta PFI (port-fuel injection) sunt inca intalnite la fiecare al doilea autovehicul pe benzina. Motoarele cu cilindree mica devin din ce in ce mai populare si, odata cu ele, sistemele pe benzina Bosch cu injectie directa, eficiente si economice. Combinarea injectiei directe de benzina cu reducerea cilindreei poate reduce consumul de carburant cu pana la 15 procente. In acelasi timp, supraalimentarea ajuta motorul sa sporeasca cuplul, in special la turatii mici. Aceasta imbunatateste acceleratia si intensifica placerea de a conduce.
In Uniunea Europeana si India, fiecare al doilea autovehicul nou este unul diesel. Insa motoarele diesel devin din ce in ce mai populare si in afara acestor piete principale. De exemplu, Statele Unite reprezinta o piata de crestere. Bosch estimeaza in aceasta tara o crestere a cotei de piata a autovehiculelor diesel de la 3 procente, cat e in prezent, pana la 10 la suta in 2018. De asemenea, in Coreea de Sud, autovehiculele diesel devin din ce in ce mai populare. Pentru multi europeni, beneficiile sunt deja clare: un motor diesel modern consuma cu pana la 25% mai putin carburant decat un motor cu aprindere prin scanteie comparabil si genereaza un cuplu mai mare cu pana la 40%.
Cat despre autovehiculele hibride si electrice, in Japonia, aproape fiecare al cincilea autovehicul nou prezinta un sistem de propulsie hibrida. Datorita acestui fapt, Japonia a devenit pionierul consacrat al electrificarii autovehiculelor. In doar cativa ani, inmatricularile de autovehicule hibride vor fi semnificativ mai mari si in afara Japoniei. Bosch preconizeaza ca in 2020 vor fi vandute 113 milioane de autovehicule in toata lumea, dintre care 6,5 milioane vor fi modele strong hybrid, 3 milioane vor fi plug-in hybrid si 2,5 milioane vor fi complet electrice. In prezent, Bosch dezvolta un portofoliu amplu de produse pentru piata de masa. Acesta variaza de la sistemele hibrid pana la modele plug-in hybrid si sistemele de propulsie pentru autovehicule complet electrice. In plus, Bosch dezvolta modele hibrid de baza, bazate pe un sistem electric de 48 de volti.
Flex fuel: sistemele de propulsie care pot functiona atat pe benzina, cat si pe alcool (etanol) sunt intalnite in special in Brazilia. A doua piata ca marime pentru aceasta tehnologie este reprezentata de Statele Unite. Sistemele Bosch functioneaza atat pe baza de etanol pur, cat si cu orice amestec intre etanol si benzina. Soferii sunt mai independenti, din moment ce un astfel de sistem flex-fuel le permite sa aleaga etanolul, care este mai accesibil.
Sistemele de propulsie pe GNC (gaz natural comprimat) devin din ce in ce mai populare la nivel mondial. De zece ani, vanzarile au crescut cu 25% in toata lumea. In Coreea de Sud, autovehicule propulsate pe baza de GNC au acaparat deja o cota de piata de 11 procente. Bosch ofera un sistem complet, care le permite autovehiculelor sa functioneze in permanenta cu acest carburant ieftin. Este un avantaj semnificativ pentru soferi, dat fiind ca GNC este cu 50 la suta mai ieftin decat benzina si poate reduce emisiile de CO2 cu pana la 25 de procente.