Soferii sunt invatati sa analizeze traficul din jurul lor inainte de a schimba banda de circulatie, verificand oglinda retrovizoare si oglinzile exterioare si privind in spate in ambele parti. Dar chiar si pentru cei care urmeaza cu meticulozitate aceasta succesiune de verificari, unghiul mort al autovehiculului, anume zona de-a lungul si imediat din spatele acestuia, reprezinta o sursa constanta de pericole si cauzeaza adesea accidente grave. Soferii nu pot vedea aceasta zona utilizand oglinda retrovizoare sau oglinzile exterioare, insa ea este suficient de mare pentru a ascunde privirii un microbuz sau pentru a nu-l putea repera la scurta privire in spate inainte de schimbarea benzii. Pentru a ajuta la minimizarea acestui risc, Bosch a dezvoltat asistentul la schimbarea benzii de circulatie, care receptioneaza informatiile necesare de la senzorul radar cu raza medie de acoperire, utilizat in sistemele montate in spate. „Gratie sistemului MRR din spate, soferii privesc efectiv in permanenta in spate, datorita faptului ca acesta ii detecteaza in mod precis si fiabil pe ceilalti participanti la trafic aflati in unghiul mort al autovehiculului”, declara Gerhard Steiger, presedintele diviziei Sisteme de Control al Sasiului Bosch.
Un important producator mondial de autovehicule introduce in prezent sistemul Bosch in productia de serie pentru unul dintre modele sale de serie de dimensiuni medii. Pentru a face schimbarea benzii de circulatie mai sigura, acest producator european a ascuns doi senzori in bara de protectie spate, unul in stanga si unul in dreapta. Acesti doi senzori spate MRR monitorizeaza zona din lateral si din spatele autovehiculului. Software-ul de comanda performant compara informatiile primite de la senzori pentru a obtine o imagine completa despre traficul din spatele autovehiculului. De fiecare data cand un alt autovehicul se apropie cu viteza din spate sau se afla deja in unghiul mort, un semnal luminos din oglinda exterioara avertizeaza soferul cu privire la respectivul pericol. In cazul in care soferul activeaza totusi semnalizatorul de directie intentionand sa schimbe banda, asistentul la schimbarea benzii de circulatie emite un avertisment suplimentar, sonor si / sau tactil.
Sistemul spate MRR poate totusi sa faca mult mai multe, pe langa asistenta la schimbarea benzii. Acesti senzori fac parte, de asemenea, din sistemul de alerta Bosch pentru traficul din lateral, care ajuta soferii care ies cu spatele din locurile de parcare perpendiculare, atunci cand vederea in spate le este obstructionata. Putand detecta autovehicule, biciclisti si pietoni care trec prin spatele autovehiculului in marsarier, din dreapta sau din stanga, la o distanta de pana la 50 de metri, sistemul avertizeaza soferul privind pericolul iminent de coliziune emitand din timp un semnal sonor sau vizual.
Senzorul radar Bosch cu raza medie de acoperire a inregistrat un mare succes si este la fel de eficient cand este montat in fata si utilizat pentru a furniza informatii pentru alte sisteme de asistenta pentru sofer. „Ambele versiuni ale produsului se bazeaza pe a patra generatie a tehnologiei radar Bosch”, afirma Steiger. MRR este un radar bistatic cu mai multe moduri, patru canale de receptie independente si formare de raze digitale (DBF). Acesta functioneaza in banda de frecventa de 76-77 GHz, care este cea standard pentru sistemele radar pentru autovehicule in aproape toate tarile. In timp ce sistemul MRR pentru partea din spate are un unghi de deschidere de pana la 150 de grade si o raza de 90 de metri, versiunea pentru partea din fata are o raza de acoperire semnificativ mai mare: cu un unghi de pana la plus / minus 45 de grade, poate detecta obiectele aflate la o distanta de pana la 160 de metri.
Bosch utilizeaza senzorul radar cu raza medie de acoperire cu montare in fata pentru a oferi solutii precum tempomatul adaptiv ACC si sistemele predictive de franare de urgenta, separat sau in paralel. De asemenea, incepand cu 2016, sistemele predictive de franare de urgenta pe baza de senzori radar sau camere video vor deveni obligatorii pentru autovehiculele care doresc sa obtina cel mai mare punctaj la testele Euro NCAP. Designul compact al sistemului Bosch MRR ii este, de asemenea, favorabil. Fiind semnificativ mai mic si mai usor decat un pachet de unt de 250 de grame, senzorul radar poate fi montat chiar si pe cele mai mici autovehicule. Dupa cum declara Gerhard Steiger, „senzorul radar Bosch cu raza medie de acoperire este o solutie rentabila si personalizata care permite echiparea standard a autovehiculelor din toate segmentele cu tehnologia cu senzori radar”.