Cu 85,3 milioane de unitati inmatriculate (turisme si vehicule comerciale usoare), piata auto mondiala a crescut cu 3,5% in 2014, comparativ cu anul precedent. Ritmul de crestere a scazut, asadar, din nou, dupa ce in 2012 si 2011 cresterea fusese de circa 6%, dupa care a scazut la 3,9% in 2013.
Reducerea ritmului de crestere din 2014 se explica in principal prin scaderea cererii pe trei piete majore: Brazilia (nr. 4 mondial, -7%, 3,3 milioane de unitati), India (nr. 6, -0,8%, 2,9 milioane) si Rusia (nr. 8, -11%, 2,4 milioane). In schimb, primele doua piete mondiale au continuat sa creasca in forta: China cu 7,3% (22,2 milioane de unitati) si SUA cu 6% (16,5 milioane de unitati – cel mai bun nivel inregistrat dupa 2006). Podiumul mondial este completat de Japonia, cu o crestere de 3,4%, pana la 5,4 milioane de unitati.
Prima piata europeana, Germania, cu cele 3,2 milioane de unitati, si-a pastrat pozitia a cincea in topul mondial. Urmatoarele piete majore de pe batranul continent sunt Marea Britanie, locul 8 mondial, cu 2,8 milioane de unitati, si Franta, locul 9, cu 2,1 milioane.