Kadjar, noul crossover compact de la Renault, este fratele mai mare al lui Captur si var primar cu Nissan Qashqai. Constructorul francez incearca sa profite la maximum de boom-ul segmentului SUV, lansand acest model care se incadreaza in gama intre Captur si Koleos. Ramane de vazut daca va continua succesul repurtat deja de Captur, care anul trecut a inregistrat peste 178.000 de inmatriculari in Europa.
Noul SUV foloseste platforma tehnica CMF (Common Module Family) a Aliantei Renault-Nissan, la fel ca Nissan Qashqai. Si la capitolul dimensiuni, Kadjar este aproape de Qashqai, cu 4,45 m lungime, 1,84 m latime si 1,60 m inaltime.
Din punct de vedere estetic, noul crossover adopta stilul actual Renault, fiind apropiat, ca aspect exterior, de Captur. Diferentele sunt, totusi, evidente, incepand cu dimensiunile mai mari si aspectul general mai impozant, mai robust.
Kadjar sta bine si la capitolul dotari, printre cele mai importante fiind sistemul de conectivitate R-Link 2 cu ecran tactil color de 7 inch, sistemul de parcare "maini libere", radarul de recul, asistenta la franarea de urgenta, alerta la parasirea benzii de rulare sau la depasirea vitezei limita si sistemul de recunoastere a panourilor de semnalizare rutiera.
Transmisia integrala are trei moduri de lucru, Auto, Lock si 2WD, insa este disponibila si transmisia pe o singura punte, cu Extended Grip. Acesta este un sistem deja disponibil pe Scenic, ce permite o motricitate imbunatatita pe puntea anterioara, in caz de aderenta scazuta.
Produs la uzinele Renault din Spania (Palencia), si China, Renault Kadjar va fi prezentat publicului in martie, la Salonul de la Geneva. Comercializarea in Europa va incepe in vara acestui an.