Indiferent daca se afla pe pista Green Hell sau in jungla urbana, noul Opel Corsa OPC se afla in largul sau pe orice tip de teren. Fie ca va aflati pe circuitul Nurburgring sau va deplasati la o ora de varf in trafic, cel mai rapid membru al noii generatii a modelului Corsa combina atletismul dus la extrem cu o remarcabila abilitate de a face fata utilizarii de zi cu zi. Acest autovehicul energic cu o lungime de aproximativ patru metri impresioneaza prin motorul sau supraalimentat ce genereaza un cuplu mare, prin agilitatea la manevrare si nu in ultimul rand prin aspectul sau veritabil sportiv. Cu toate acestea, nici interiorul spatios, binecunoscut la modelul Corsa, nici confortul superior nu au avut de suferit. Corsa OPC este atletul micii familii de autovehicule si va avea premiera mondiala la urmatorul Salon Auto de la Geneva (5-15 martie 2015).
„Modelele noastre OPC reprezinta varful de lance dinamic al gamelor noastre de autovehicule. Acestea reflecta traditia sportiva a Opel si intruchipeaza ingineria germana, designul emotionant si dinamica de conducere distincta. Noul Corsa OPC dovedeste cat de sus au ridicat stacheta inginerii in segmentul autovehiculelor sportive de mici dimensiuni. El arata ce poate pe drumuri de munte cu serpentine si chiar pe pista de curse. Este atat de distractiv incat nu veti mai dori sa coborati de la bord. Tipic OPC – pasiune pura,” a declarat entuziasmat Karl-Thomas Neumann, CEO Opel Group, dupa ce a terminat ultimele ture rapide de calibrare ale noului Corsa OPC la Centrul de testare Opel din Dudenhofen.
Pastrand traditia OPC, varful de gama Corsa poate fi imediat identificat ca un membru veritabil al Opel Performance Center (Centrul de Performanta Opel) – Russelsheim. Pe langa noua vopsea albastru flash disponibila exclusiv pentru modelul OPC, Corsa se poate mandri si cu un nou design al partii frontale, cu prize de aer mari noi. Deschiderile de sub faruri marcate de cadre din aluminiu creeaza o legatura speciala cu fratele sportiv mai mare al Corsa OPC, modelul Astra OPC. Pe fata capotei distinctive se afla o usoara adancitura, care ii confera in plus modelului Corsa OPC o nota vizuala de agilitate. Partile laterale au forme dinamice, iar ornamentele indraznete ale pragurilor laterale creeaza conexiunea adecvata cu partea din spate.
Designul sportiv fara compromisuri al modelului Corsa OPC se continua atunci cand este privit din spate. Spoilerul montat pe hayon este disponibil in doua variante, un spoiler spate subtil oferit standard si unul mult mai expansiv, care asigura o deportanta si mai mare pe puntea spate. Sistemul de evacuare Remus cu doua tevi de esapament si un difuzor in jurul acestora adauga note sportive suplimentare, atat vizuale cat si sonore, care devin evidente odata ce apasati pedala de acceleratie.
Interiorul creeaza, de asemenea, o ambianta sportiva. Scaunele performante Recaro, care le asigura pasagerilor sustinere laterala optima, chiar si in cea mai solicitanta succesiune de viraje, ies in evidenta. Volanul imbracat in piele, cu sectiune inferioara plata, maciulia schimbatorului OPC si pedalele sport, impreuna cu instrumentele caracteristice din configuratia OPC completeaza interiorul. In plus, soferii vor beneficia in continuare de conectivitatea remarcabila. Sistemul de infotainment IntelliLink al Opel va fi disponibil optional pentru a aduce la bordul Corsa OPC universul smartphone-urilor Apple iOS si Android.
Sub capota, motorul pe benzina supraalimentat de 152 kW/207 CP al noii generatii Corsa OPC abia asteapta sa intre in actiune. Motorul OPC de 1,6 litri genereaza un cuplu maxim de 245 Nm intre 1.900 si 5.800 rpm, iar cu functia de amplificare sunt disponibili inca 35 Nm, atunci cand este nevoie. Puterea OPC este transferata catre rotile din fata cu ajutorul unei transmisii cu sase trepte de viteza, care are curse de comutare scurte si rapide. Astfel, noul Corsa OPC ajunge de la 0 la 100 km/h in doar 6,9 secunde. Autovehiculul poate atinge o viteza maxima de 230 km/h. In ciuda veleitatilor sportive, consumul de carburant atinge un nivel respectabil de 7,5 litri la 100 km in regim mixt, rezultand emisii de CO2 de 174 g/km.
Pentru a transfera puterea pe drum in cel mai bun mod posibil, inginerii Opel au facut echipa cu specialisti de la Koni pentru a dezvolta un sasiu cu amortizare inovatoare. Noua tehnologie de frecventa selectiva la amortizare (FSD) permite fortelor amortizoare sa se adapteze la frecventa masinii, permitand un echilibru intre sportivitate si un nivel adecvat de confort. Si celelalte componente ale sasiului au fost calibrate in consecinta. Corsa OPC este mai joasa cu 10 mm fata de fratii sai de gama. Un sistem electronic de stabilitate de ultima generatie permite selectarea mai multor moduri de functionare pentru ESP si controlul tractiunii (TC). In modul Competitie, de exemplu, controlul tractiunii nu este activ, in timp ce ESP-ul acorda noii Corsa OPC o zona mai mare de manevra. Soferii experimentati pot chiar dezactiva complet ESP atunci cand vor sa impinga masina la limita pe pista de curse.
De asemenea, sistemul de directie a fost optimizat. Acesta reactioneaza mai rapid si mai precis si le ofera soferilor OPC un feedback mult mai bun. Pneurile de inalta performanta Michelin 215/45 R17 sunt disponibile standard si asigura o aderenta perfecta. Pe puntea fata se poate observa un sistem de franare optimizat pentru OPC cu discuri de frana de 308 mm.
Soferii care isi doresc chiar mai mult spirit sportiv pot apela la pachetul performance. Acesta include un diferential mecanic multi-disc produs de Drexler, jante de 18 inch cu pneuri Michelin cu aderenta sporita si o configuratie si mai sportiva a sasiului. In plus, Corsa OPC cu pachetul performance include sistemul de franare Brembo de inalta performanta cu discuri de frana de 330 mm pe puntea fata care asigura o decelerare optima. Cu ajutorul pachetului performance, Corsa OPC devine un atlet veritabil care poate face fata atat solicitarilor junglei urbane, cat si celor de pe pista Green Hell: desi stiu ca noul Corsa OPC va petrece ceva timp in traficul din oras, inginerii s-au asigurat prin testele normale de de circuitul Nurburgring Nordschleife ca poate face fata celei mai dure piste de curse din lume.