SUV-ul de lux Mercedes ML a trecut printr-un proces de revizuire si… redenumire. Are un aspect improspatat si de-acum se numeste… GLE!
Dupa ce, nu cu mult timp in urma, am facut cunostinta cu noul Mercedes GLE Coupe, iatac ca a sosit momentul sa descoperim si noul GLE. Cum spuneam, este vorba de binecunoscutul ML, care, in momentul lansarii versiunii facelift, si-a schimbat denumirea, conform noului nomenclator de modele de la Mercedes.
La fel ca versiunea coupe, GLE adopta un nou look, apopiat de cel al noii Clase C. Rivalul de la Mercedes pentru BMW X5 surprinde la capitolul tehnologie, prin lansarea unei versiuni hibrid reincarcabila. Este vorba de GLE 500 e 4MATIC, care combina un V6 biturbo cu un motor electric, totalizand 442 CP. Consumul este de doar 3,3 litri/100 km, gratie autonomiei electrice de pana la 30 km. In modul 0 emisii, viteza maxima este de 130 km/ora.
Motorizarile diesel, in numar de doua, sunt neschimbate. Intrarea in gama este asigurata de agregatul de 2,1 litri in 4 cilindri de 204 CP, cu un consum mediu de 5,4 litri/100 km, comercializat sub codul GLE 250 d, cu sau fara transmisia integrala 4MATIC. Versiunea mai puternica este GLE 350 d 4MATIC, cu un V6 de 258 CP. Ambele motoare diesel dispun de cutia de viteze automata cu 9 trepte 9G-Tronic.
O treapta mai sus si pe benzina, GLE 400 4MATIC dispune de un V6 biturbo de 333 CP. Urmeaza GLE 500 4MATIC, cu un V8 biturbo de 435 CP. Ambele, cu o cutie 7G-Tronic. In varful gamei gasim versiunile Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC si 63 S 4MATIC, cu 557, respectiv 585 CP, gratie unui V8 de 5,5 litri biturbo.
In plus fata de dotarile de serie de la precedenta generatie, GLE dispune de sistem de stabilizare in caz de vant lateral si un sistem anticoliziune imbunatatit, precum si Start&Stop, Dynamic Select si multimedia cu ecrane de 7 inch.