Pe scena apare cea mai buna Skoda din toate timpurile: noua nava-amiral Skoda captiveaza atentia gratie unui design modern, expresiv si cu o puternica incarcatura emotionala, dar si a celui mai mare spatiu interior din segmentul sau si a inovatoarei tehnologii MQB a Grupului Volkswagen. Lansarea pe piata va incepe la mijlocul anului 2015.
"Noul Superb reprezinta inceputul unei noi ere pentru Skoda", a declarat presedintele Skoda, Winfried Vahland. "In ultimii ani, Skoda si-a consolidat pozitia de producator auto international de volum. Tehnologia si designul autovehiculelor noastre au atins un nou nivel. Noua Skoda Superb continua cu coerenta aceasta calatorie. Este punctul culminant actual al celei mai mari ofensive de modele a marcii Skoda si simbolizeaza pozitia recastigata de catre companie", a mai spus Vahland. "Designul extraordinar al modelului si calitatile sale tehnice, precum si spatiul interior de neintrecut fac din nava noastra amiral un nou reper in mediul nostru concurential. Cu noul Superb vom castiga noi grupuri de clienti pentru marca noastra. Skoda intentioneaza sa-si continue cresterea. Noua Skoda Superb marcheaza aceste ambitii de crestere si indica viitorul marcii", a declarat Vahland.
Incepand din anul 2001, Skoda Superb se afla in varful gamei de modele Skoda. De atunci, producatorul a livrat peste 700.000 de automobile Superb din prima si a doua generatie, Skoda Superb devenind astfel unul dintre cele mai populare modele din clasa sa. Clientii apreciaza pachetul de ansamblu atractiv: spatiu foarte generos, un design atemporal si elegant, un nivel ridicat de confort, tehnologie moderna, testata si consacrata, siguranta de top, functionalitate optima si un excelent raport pret/valoare. Vahland: "Cu noul Superb, Skoda isi largeste aspiratiile de a oferi de asemenea automobile premium pozitionate in varful segmentului corespunzator, mentinand totodata valorile fundamentale ale marcii. Intentia este de a oferi cele mai bune autovehicule in domeniile in care activam, de a prezenta calitatea, traditia si orientarea spre viitor a marcii noastre, precum si de a creste atractivitatea marcii Skoda. Suntem mandri de autovehiculele noastre si dorim sa transmitem acest sentiment si clientilor nostri".
Cu noul sau design expresiv, aceasta Skoda demonstreaza forta emotionala a marcii. Astfel, noul Superb introduce in productia de serie incitantul limbaj de design al studiului Skoda VisionC. Utilizarea matricei modulare transversale (MQB) a Grupului Volkswagen permite accentuarea designului elegant si dinamic. Noul Superb este cu 28 mm mai lung si cu 47 mm mai lat decat modelul anterior. De asemenea, ampatamentul a fost marit cu 80 mm, iar consola frontala a masinii este cu 61 mm mai scurta decat pana acum. Rezultatul noilor dimensiuni consta intr-o limuzina care debordeaza de rafinament si pasiune.
Skoda Superb defineste noi standarde in privinta spatiului si a confortului. In comparatie cu modelul anterior, dimensiunile interioare ale noului Superb au crescut din nou, oferind cel mai bun spatiu la cap si picioare pentru pasagerii din spate si cel mai mare portbagaj din clasa auto medie. Totodata, limuzina etse mai inteligenta ca niciodata. 29 de dotari si functii Simply Clever fac viata mai usoara atat pentru sofer, cat si pentru pasageri.
Noul Superb este primul model Skoda care ofera suspensia cu reglare adaptiva (Dynamic Chassis Control – DCC), inclusiv functia de selectare a modului de condus. Sunt disponibile sisteme de aer conditionat complet noi, inclusiv noul sistem cu reglaj pe trei zone, disponibil pentru prima data. Este de asemenea disponibil un plafon panoramic glisant, precum si un sistem de incalzire stationara, scaune incalzite, parbriz incalzit fara fire si actionarea electrica a capotei portbagajului, care poate fi de asemenea suplimentata cu "pedala virtuala". Noul sistem Park Assist, senzorii de parcare si noua camera video pentru marsarier faciliteaza mult manevrele de accesare a a locurilor de parcare, precum si de iesire de pe acestea. O dotare deosebit de atractiva in privinta confortului: noua Skoda Superb ofera doua umbrele in portierele din fata.
Gama de sisteme de siguranta este mai extinsa ca niciodata. Sistemul de franare pentru prevenirea coliziunilor multiple (Multi-collision brake) este o dotare standard a noului Superb. Printre celelalte sisteme disponibile se numara Front Assist (monitorizarea traficului din fata) cu functia City de franare de urgenta, Adaptive Cruise Control (control automat distanta), Crew Protect Assist (protectia proactiva a pasagerilor), Lane Assistant (asistent pentru mentinerea benzii de rulare), Traffic Jam Assist (asistent in blocajele din trafic), Blind Spot Detect (monitorizare unghi mort), Rear Traffic Alert (alerta la traficul din spate), Emergency Assist (masina se opreste in caz de urgenta), Driver Alert (detector oboseala), Speedlimiter (limitator de viteza), Travel Assist (identificarea indicatoarelor de circulati), Hill-Hold Control (asistenta soferilor la demararea din rampa) si functia de monitorizare electronica a presiunii din pneuri. Pentru prima data este disponibila o functie de mascare pentru luminile de drum (Smart Light Assist).
Conectivitatea atinge un nou nivel de calitate: noua Skoda Superb dispune de un sistem de infotainment de noua generatie care se conecteaza automat la cele mai moderne smartphone-uri. SmartGate permite in plus accesarea si utilizarea datelor despre automobil prin intermediul propriului smartphone. Conexiunea de inalta viteza la internet transforma modelul Superb in primul hotspot Skoda pe roti. Cu noua aplicatie Skoda Media Command si cu functia Wi-Fi hotspot, sistemul de infotainment poate fi controlat pentru prima data de pe locurile din spate, folosind o tableta.
Noua Skoda Superb defineste impresionante noi repere in privinta consumului si a emisiilor. Gratie noilor motoare (cinci pe benzina si trei diesel TDI common-rail), a reducerii de greutate cu pana la 75 kg si a caracteristicilor aerodinamice optimizate, noul model consuma si emite cu pana la 30% mai putin combustibil, respectiv CO₂. Skoda Superb GreenLine este cel mai eficient reprezentant, consumul fiind de doar 3,7 l/100 km si emisiile de 95 g CO₂/km. In ciuda valorilor mai mici de consum, noile propulsoare furnizeaza o putere cu pana la 20 mai mare. Tractiunea integrala este disponibila in combinatie cu patru dintre motoarele din gama.