BMW Seria 3 este modelul care a creat segmentului sedanurilor sport moderne, iar de 40 de ani este privit ca un simbol al acestei clase de automobile. De-a lungul celor sase generatii, BMW Seria 3 a impus standardele pentru excelenta dinamica, eficienta si design, realizand o conexiune emotionala puternica intre experienta condusului sportiv si caracterul practic cotidian. Acum, aproape fiecare al patrulea BMW vandut la nivel mondial este un BMW Seria 3 Sedan sau BMW Seria 3 Touring, ceea ce face ca aceasta gama de modele sa fie cea mai de succes din portofoliul marcii. Cu un design mai puternic, o tehnologie si mai avansata si motoare de ultima ora, noile BMW Seria 3 Sedan si BMW Seria 3 Touring reprezinta o propunere mai atractiva ca niciodata.
Noua gama de modele BMW Seria 3 va fi disponibila, inca de la lansare, cu si mai multe motorizari. Patru motoare pe benzina si sapte diesel sunt disponibile, dezvoltand de la 116 CP la 326 CP (consum mediu mixt: 7,9-3,8 l/100 km; emisii CO2: 185-99 g/km). Acestea pot fi combinate cu transmisia manuala cu sase trepte sau cu transmisia Steptronic cu opt trepte (standard la BMW 330d, BMW 335d si BMW 340i Touring). Noul BMW Seria 3 este disponibil atat cu tractiune spate, cat si cu sistemul inteligent de tractiune integrala BMW xDrive (la anumite modele).
Reflectand designul dinamic si mai indraznet, dar si interiorul de calitate superioara ce au fost introduse la noua gama de modele BMW Seria 3, BMW M3 primeste acum stopurile LED integrale cu design nou si detaliile cromate, executate cu precizie, de foarte buna calitate, pentru interior. Cele doua culori noi BMW Individual pentru exterior (Smoked Topaz metalizat si Champagne Quartz metalizat) pot fi comandate pentru noul BMW M3, alaturi de nuantele BMW Individual exclusive Tanzanite Blue metalizat si Azurite Schwarz metalizat.
Ca alternativa la configuratia clasica BMW – tractiunea spate -, modelele BMW 320i, 330i, 340i, 318d, 320d si 330d ale noii game BMW Seria 3 pot fi comandate optional cu sistemul inteligent de tractiune integrala BMW xDrive. BMW 335d este echipat standard cu aceasta tehnologie. BMW xDrive combina avantajele obisnuite ale tractiunii integrale, precum transfer optim al puterii catre sosea, siguranta excelenta si tractiune maxima – de exemplu, in conditii de iarna -, cu comportamentul agil si precis specific BMW. BMW xDrive reduce, in mod eficient, caracterul subvirator si cel supravirator la abordarea virajelor si imbunatateste dinamica, de exemplu la virare intr-o curba sau in momentul accelerarii la iesire chiar si din virajele foarte stranse.
De generatii, BMW Seria 3 este un punct de referinta in privinta dinamicii condusului. Dezvoltate suplimentar, tehnologia amortizoarelor si suspensia mai rigida ale noilor BMW Seria 3 Sedan si BMW Seria 3 Touring sunt combinate cu un reglaj mult mai rafinat al directiei pentru a furniza calitati dinamice semnificativ imbunatatite, fara niciun compromis privind confortul. Suspensia revizuita imbunatateste dinamica transversala si cea longitudinala indiferent de sarcina utila. Aceasta se exprima prin ruliu redus, stabilitate directionala foarte buna si un nivel foarte inalt al preciziei directiei. Acestea sunt valabile pentru suspensia standard, precum si pentru variantele optionale de suspensie, M Sport si M adaptiva. Aceasta din urma ofera amortizoare gestionate electronic si permite, prin apasarea unui buton, ajustari individuale ale reactiilor dinamice ale automobilului. Senzorul monitorizeaza continuu acceleratiile longitudinala si laterala, viteza si unghiul directiei, ceea ce permite ca amortizarea sa fie adaptata perfect la caracteristicile traseului si la situatia de condus. Variantele cu tractiune spate dispun si de o garda la sol mai mica cu 10 milimetri. In orice moment, conducatorii pot folosi butonul Driving Experience Control (disponibil standard) pentru a alege intre o setare orientata spre confort si una mai sportiva.
BMW 330e (consum mediu mixt: 2,1 l/100 km; emisii CO2: 49 g/km), care se va alatura gamei din 2016, va marca un nou punct de referinta in eficienta combustibilului pentru acest segment. Tehnologia hybrid plug-in de ultima ora combina un motor pe benzina, de 2,0 litri, ce dezvolta 184 CP cu un electromotor de 80 kW. Puterea combinata maxima de 252 CP si cuplul maxim combinat de 420 Nm permit ca modelul BMW 330e sa realizeze sprintul 0-100 km/h in doar 6,3 secunde si sa atinga o viteza maxima de 225 km/h. BMW 330e combina aceste noi standarde cu un consum de combustibil de 2,1 litri/100 km, ceea ce corespunde unor emisii CO2 de numai 49 g/km. De asemenea, noul BMW 330e este capabil sa ruleze pana la 35 de km – de exemplu, prin oras – in regim integral electric,ceea ce inseamna emisii locale zero.