BMW X1, a doua generatie - primele informatii oficiale
03.06.2015
        
Distribuie acest articol!   

Noul BMW X1 vine sa construiasca pe succesul primei generatii, un model de succes care a deschis o noua categorie in segmentul premium si s-a vandut pana acum in peste 730.000 de unitati. Noul model vine cu un design exterior plin de forta, care isi dovedeste clar apartenenta la gama BMW X. Totodata, interiorul noului BMW X1 ofera crestere semnificativa a spatiului pentru pasageri si bagaje, o ambianta premium de ultima ora si o functionalitate ce se bazeaza pe tehnologii avansate. Motoarele cu patru cilindri provenite din cea mai noua generatie de propulsoare BMW Group, o versiune a sistemului inteligent de tractiune integrala ce a fost optimizata din punct de vedere al eficientei si o tehnologie nou dezvoltata a sasiului contribuie la o imbunatatire vizibila a calitatilor sportive si a confortului calatoriei in comparatie cu modelul anterior – in conditiile in care consumul si emisiile sunt reduse cu 17% fata de generatia precedenta.

Alaturi de dinamica si eficienta – capitole la care modelul vine sa impuna o noua referinta in segment -, o serie de dotari cu echipamente inovatoare contribuie si ele la pozitia remarcabila pe care noul BMW X1 o are in piata. De pe lista de optionale se remarca farurile LED integrale, Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor), BMW Head-Up Display si sistemul Driving Assistant Plus, multe avand debutul absolut pentru un automobil din aceasta clasa.

Proportiile robuste, o prezenta puternica si liniile dinamice ofera noului BMW X1 o aparitie impunatoare si ii evidentiaza statutul de cel mai tanar membru al familiei BMW X. Noul model a crescut in inaltime in comparatie cu predecesorul sau (+53 mm), ceea ce a contribuit la marirea spatiului interior. Iar pozitia scaunele semnificativ mai inalta (+36 mm in fata, +64 mm in spate) optimizeaza vizibilitatea asupra drumului.

In spate, spatiul pentru picioare a crescut cu 37 mm in specificatia standard si cu pana la 66 mm cu scaun spate ajustabil (dotare optionala), in timp ce portbagajul cu o capacitate de 505 litri este mai mare cu 85 de litri fata de cel al modelului anterior. Rabatarea spatarului banchetei – divizata 40:20:40 in echiparea standard -, care optional poate fi comandata si cu ajustarea unghiului de inclinare, permite extinderea capacitatii de incarcare la un maxim de 1.550 de litri. Disponibil optional, scaunul pasagerului din fata, al carui spatar poate fi rabatat, si bancheta spate ce poate culisa inainte-inapoi cu 13 centimetri ofera o variabilitate suplimentara.

A doua generatie BMW X1 (consum mediu mixt: 6,4-4,1 l/100 km; emisii CO2: 149-109 g/km) dispune de o selectie complet noua de motoare. Doua propulsoare pe benzina si trei versiuni diesel vor fi disponibile de la lansarea din octombrie 2015 – toate au cate patru cilindri si fac parte din noua familie de motoare a BMW Group. Gama de puteri variaza intre 110 kW/150 CP si 170 kW/231 CP. Motoarele sunt combinate fie cu transmisia manuala cu 6 trepte, fie cu cea Steptronic cu 8 trepte, ambele reprezentand noi dezvoltari.

Dispuse in fata si montate transversal, motoarele cu patru cilindri din cea mai noua generatie BMW Group furnizeaza puterea care este transformata in propulsie dinamica – si care asigura placerea condusului pe drum cu aderenta scazuta – fie prin noua versiune a sistemului inteligent de tractiune integrala BMW xDrive, fie printr-o configuratie avansata de tractiune fata, in functie de varianta de model.

Un alt factor ce contribuie la imbunatatirea suplimentara a agilitatii BMW X1 este si tehnologia sasiului, de asemenea o dezvoltare noua, care asigura nu doar un comportament controlabil cu precizie, ci si o imbunatatire vizibila a confortului calatoriei. Impreuna cu centrul de greutate coborat al automobilului, distributia aproape perfecta (50:50) a maselor, ecartamentul lat, consolele scurte, masa optimizata si rigiditatea impresionanta a caroseriei si sasiului, aceasta pune bazele pentru o experienta a condusului familiara conducatorilor BMW, dar fara egal in segment.

Sistemul inteligent de tractiune integrala xDrive este disponibil si el sub o forma actualizata pentru a doua generatie BMW X1. Compact, cu masa redusa si eficient, sistemul de tractiune integrala distribuie puterea motorului intre puntea fata si cea spate exact cum o cere situatia – in orice moment. Conectarea acestuia cu DSC (Dynamic Stability Control / controlul dinamic al stabilitatii) permite sistemului sa actioneze preventiv pentru a contracara orice tendinta subviratoare sau supraviratoare din partea automobilului. Mai mult, combinatia sistemului DSC cu xDrive include acum si Hill Descent Control (control la coborarea pantei), care poate fi activat prin atingerea unui buton.

Noul BMW X1 sDrive18d este echipat standard cu o noua transmisie manuala cu 6 trepte, la care functia de control al vitezei de cuplare asigura o cursivitate optimizata. Un senzor de selectare a vitezelor adapteaza turatia motorului la cea a arborelui de intrare in transmisie, rezultatul fiind cele mai rapide schimbari de viteze posibile.

Disponibila ca optiune la cutia de viteze manuala este transmisia Steptronic cu 8 trepte, de asemenea nou dezvoltata, care este dotare standard la toate celelalte modele. Noua versiune a transmisie automate se evidentiaza prin eficienta interna imbunatatita, cursivitatea crescuta si schimbari mai dinamice ale vitezelor. Cu masa redusa si eficienta interna imbunatatita, noile transmisii – manuala cu 6 trepte si Steptronic cu 8 trepte – contribuie si ele al optimizarea eficientei. Cutia de viteze manuala are un amortizor cu pendul centrifugal in volanta dubla, care reduce oscilatiile de rotatie ce apar la turatii joase ale motorului. Astfel este marit confortul cand conducatorul mentine turatia redusa pentru a imbunatati economia de combustibil. Totodata, patinarea redusa a convertorului noii transmisii automate elimina pierderile de energie, iar rapoartele mai lungi mentin turatiile reduse la viteze mai mari ale automobilului.

Toate motoarele din cea mai noua generatie de propulsoare a BMW Group beneficiaza de cea mai recenta versiune a tehnologiei BMW TwinPower Turbo. Aceasta contine elemente precum turbocompresoare, dar si cea mai recenta generatie VALVETRONIC pentru motoarele pe benzina si un sistem de injectie directa common-rail, care functioneaza la presiune si mai mare, pentru motorizarile diesel. Eficienta functionala impresionanta a noilor motoare este sustinuta de carterul si chiulasele din aluminiu, arbori cotiti din otel forjat cu cardan de echilibrare integrat, pistoane cu masa redusa, biele forjate, invelisuri cu frecare redusa pentru cilindri si pompe de ulei cu program de gestiune.

Versiunea sistemului inteligent de tractiune integrala BMW xDrive ce a fost dezvoltata pentru noul BMW X1 este considerabil mai usoara. In plus, pierderile de cuplu ale sistemului de propulsie in situatii normale de condus sunt reduce cu aproximativ 30% datorita noului ambreiaj multidisc. Eficienta functionala imbunatatita a noului diferential spate contribuie si ea la furnizarea unei experiente extrem de eficiente in ceea ce priveste tractiunea integrala.

Schimbarea de generatii BMW X1 aduce evolutii semnificative si in domeniul conectivitatii inteligente. O noua completare a gamei de dotari BMW ConnectedDrive este BMW Head-Up Display care, asemenea celui de la modelele BMW X mai mari, proiecteaza informatiile legate de condus direct pe parbriz. Acum, BMW X1 poate fi comandat cu Driving Assistant Plus din cadrul sistemului Active Cruise Control (tempomat activ) cu functie Stop & Go, Lane Departure Warning (avertizare la parasirea benzii), Traffic Jam Assistant (asistent in ambuteiaje), Collision Warning (avertizare de coliziune) si sistem de avertizare la pietoni cu functia City Braking (premiat de Euro NCAP). Aceste sisteme sunt completate de o selectie actualizata de aplicatii care permit clientilor sa adauge automobilului functionalitati de confort, navigatie si infotainment, in functie de preferinte.

 

 

 

 

 

Distribuie acest articol!