Noul MINI Clubman - primele informatii oficiale
25.06.2015
        
Distribuie acest articol!   

Schimbarea de generatii in familia de modele MINI continua cu noul MINI Clubman, care reprezinta un concept inovator pentru segmentul premium al clasei compacte.

In premiera, MINI Clubman este o noua interpretare a conceptului shooting brake, unul cu o bogata traditie, dar care acum a fost adaptat pentru a raspunde cerintelor clasei compacte. Partea frontala puternica dispune de prize de aer pentru Air Curtain ale pasajelor rotilor fata, in timp ce silueta este extinsa dinamic prin cele patru usi si o linie de contur a umerilor care accentueaza latimea automobilului. Linia acoperisului este una lunga, iar pe pavilion se afla o aripioara cu rol de antena, care include si lumina rosie pentru starea sistemului de alarma. Din partea spate a automobilului, cu o pozitie verticala, nu lipsesc usile divizate atat de caracteristice pentru acest model, inscriptia „Clubman” si stopurile orizontale integrate. Din punct de vedere al designului exterior, noutatile sunt si culorile pentru caroserie Melting Silver metalizat si Pure Burgundy metalizat, precum si acoperisul si capacele oglinzilor retrovizoare finisate in nuante contrastante – alb, negru sau argintiu.

In comparatie cu predecesorul sau, noul MINI Clubman este un caracter mult mai matur in ceea ce priveste versatilitatea, spatiul si substanta produsului. Atat la exterior, cat si la interior, noul model vine cu dimensiuni semnificativ mai generoase, nu doar raportat la generatia precedenta, ci si la noul MINI Hatch cu cinci usi. Fata de acesta are un plus de 27 cm in lungime, o latime mai mare cu 9 cm si un ampatament extins cu 10 cm. Toate aceasta crestere a dimensiunilor are efect asupra scaunelor – cinci locuri integrale -, dar si a portbagajului al carui volum standard de 360 de litri poate fi extins la un maximum de 1.250 de litri – totul datorita spatarului rabatabil al banchetei in raport 40:20:40.

Interiorul vine cu un design complet nou, in care se remarca panoul de instrumente lat – cu cadru de contur al cockpitului in sectiunea superioara -, tabloul de bord pe coloana de directie si instrumentul circular central integrat armonios, cu inel luminos LED si afisaj pentru functiile automobilului, de infotainment, comunicare si navigatie. Sub instrumentul central se regasesc panoul de control al aerului conditionat si comutatoarele caracteristice MINI, in timp ce pe consola centrala se afla frana electrica de parcare, compartimentele de stocare, doua suporturi pentru pahare, controlerul MINI si cotiera. De asemenea, consola centrala si panourile ornamentale ale usilor sunt decorate cu benzi continue de decor de cea mai buna calitate.

La lansarea pe piata a noului MINI Clubman, clientii vor putea alege una dintre cele trei variante de motorizare (consum mediu mixt: 6,2-4,1 l/100 km; emisii CO2: 144-109 g/km), doua fiind propulsoare pe benzina, iar una fiind varianta diesel – toate echipate cu cea mai noua generatie a tehnologiei MINI TwinPower Turbo Technology. O premiera va fi echiparea modelului MINI Cooper D Clubman cu motorul diesel cu patru cilindri (110 kW/150 CP) – celelalte doua variante, MINI Cooper Clubman si MINI Cooper S Clubman, vor dispune de motoare pe benzina, cu trei cilindri (100 kW/136 CP), respectiv cu patru cilindri (141 kW/192 CP).

In echiparea standard, puterea va fi transferata catre puntea fata prin intermediul transmisiei manuale cu 6 viteze. In premiera pentru MINI, optional este disponibila si transmisia Steptronic cu 8 trepte (MINI Cooper S Clubman si MINI Cooper D Clubman), iar clientii care vor opta pentru modelul MINI Cooper S Clubman vor putea alege si o transmisie sport Steptronic cu opt viteze. Pe de alta parte, pentru modelul MINI Cooper Clubman exista si varianta optionala de echipare cu transmisie Steptronic cu 6 trepte. Numeroasele tehnologii din portofoliul MINIMALISM includ, printre altele, functia auto start/stop si modul optional de condus GREEN care include functia coasting.

Noul Clubman ofera cel mai inalt nivel oferit vreodata de un model MINI in ceea ce priveste confortul calatoriei si sentimentul "go-kart" specific marcii, iar acestea se datoreaza tehnologiei suspensiei – una de inalta calitate – care este unica in acest segment. Puntea fata ofera suspensie cu brat simplu, cu componente nou dezvoltate integral, in timp ce puntea spate beneficiaza de suspensie multibrat, optimizata special pentru acest model. Pe de alta parte, agilitatea maxima a noului MINI Clubman se datoreaza ecartamentului foarte lat, constructiei cu masa optimizata si nivelului mare de rigiditate, in timp ce servodirectia electromecanica, cu functie Servotronic, este o dotare standard pentru noua generatie a modelului.

Noua MINI Clubman vine si cu o gama larga de sisteme inovatoare de asistare a conducatorului: MINI Head-Up Display, Parking Assistant, camera pentru mers inapoi si Driving Assistant ce include tempomat activ bazat pe camera video, avertizare in caz de coliziune si pentru pietoni cu functie de franare initiala, asistare a fazei lungi si detectare a indicatoarelor rutiere. Nivelul ridicat al echiparii standard include dotari precum aer conditionat, radio cu interfata USB si conector de sunet AUX-IN, facilitate hands-free pentru conectarea telefonului prin Bluetooth, senzor de ploaie si lumini, frana de parcare operata electric.

 

 

 

Distribuie acest articol!