Vanzarile SEAT la nivel mondial continua sa creasca constant inca din 2013. Producatorul spaniol de automobile a incheiat primul semestru al acestui an cu 216.500 de masini livrate, ceea ce reprezinta o crestere cu 8,2% fata de aceeasi perioada a anului 2014 (200.100). Este cel mai bun rezultat inregistrat in primul semestru al anului din 2007 pana astazi si a fost posibil prin contributia fiecaruia dintre modelele SEAT.
Inca o data, SEAT Leon inregistreaza cea mai buna performanta. Vanzarile modelului compact de clasa medie au crescut cu 9,9% ajungand la 86.300 automobile, cu 7.700 de unitati mai mult decat in prima jumatate a anului 2014 (78.600). Versiunea break Leon ST este in fruntea vanzarilor, inregistrand o crestere de 45,9% (total: 30.900).
Modelul ST reprezinta deja 35,7% din totalul volumului familiei Leon. In plus, gama Ibiza si-a continuat trendul ascendent, iar cu o crestere de 6,6%, a ajuns la 84.500 de automobile vandute, cu 5.400 mai mult fata de prima jumatate a anului 2014. Si modelul Alhambra a facut un salt important, ajungand pe locul 3 in topul celor mai bine vandute masini SEAT. Cu o crestere de 14,6%, vanzarile din primul semestru al anului au atins 13.100 de unitati.
Jurgen Stackmann, presedintele SEAT SA, a subliniat continuarea dezvoltarii constante a marcii. “Vanzarile noastre cresc in mod continuu de 3 ani deja. Suntem multumiti de toate modelele gamei si avem incredere ca ne vor sustine cresterea in urmatoarele luni, cu toate ca trebuie sa acordam o atentie sporita evolutiei principalei piete in care activam”. Stackmann a accentuat ca “noua Ibiza si noua Alhambra vor impulsiona vanzarile acestor modele. in plus, vom incepe sa prezentam cele mai recente progrese ale gamei actuale si ne pregatim pentru lansarea de anul viitor a SUV-ului compact”.
SEAT a marit numarul livrarilor din Europa de Vest cu 9,0% in prima jumatate a anului (172.500; 2014: 158.300). Revenirea pietei auto din Spania si efectul sezonier al vanzarilor continua sa plaseze tara in topul pietelor principale SEAT in aceasta perioada, cu o crestere de 20,3% (47.200; 2014: 39.200). Leon si Ibiza au fost modelele cele mai vandute in Spania. in Germania, SEAT a livrat 44.900 de automobile (2014: 42.300), o crestere de 6,2% asigurand incheierea primului semestru cu o cota de piata de 3% si un loc in lista celor mai vandute 10 marci. Italia si Portugalia si-au consolidat si ele avantul printr-o crestere de 37,2% (total: 9.000; 2014: 6.600) si respectiv 18,1% (total: 4.400; 2014: 3.700).
In Europa Centrala si de Est, progresul SEAT este remarcabil in Republica Ceha, principala sa piata din regiune, unde vanzarile au crescut cu 11,1%, fiind livrate 4.300 de automobile (2014: 3.900), in vreme ce Polonia a inregistrat o crestere de 33,5% (total: 4.300; 2014: 3.200). Alte piete cu rezultate spectaculoase sunt cea din Mexic (+10,6%; 11.400), Turcia (+68,4%; 6.600) si Israel (+60,6%; 5.200). Toate trei fac parte din lista primelor 10 piete cu cele mai mari vanzari SEAT, la nivel mondial.
Fabrica SEAT de la Martorell a incheiat primul semestru cu o crestere de 10,5% a productiei, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2014, ajungand la 264.400 de automobile, cu 25.300 de unitati mai mult (2014: 239.100). Succesul modelelor SEAT produse in Martorell, alaturi de Audi Q3, consolideaza pozitia de lider a fabricii SEAT in ceea ce priveste productia realizata. Productia SEAT din Palmela (Portugalia), Bratislava (Slovacia) si Mlada Boleslav (Republica Ceha) a crescut cu 8,1% in primul semestru, totalizand 35.900 de automobile (2014: 33.200).