Noul Type R, detinatorul recent al titlului de cel mai rapid hot hatch cu tractiune din lume, va fi lansat in premiera pe piata din Romania pe scena SAB&Accesorii 2015. Cu aceasta ocazie va debuta si primul propulsor turbo dezvoltat de Honda pentru piata europeana: 2.0 VTEC TURBO.
Noul propulsor beneficiaza de injectie directa, tehnologie VTEC si o turbina de ultima generatie pentru a oferi performante de referinta in segmentul hot-hatch-urilor cu tractiune: 310 CP/6.500 rpm si 400 Nm/2.500 rpm. Parte a familiei Earth Dreams, propulsorul 2.0 VTEC TURBO va pastra caracteristica traditionala a motoarelor Honda pe benzina cu zona rosie a turometrului marcata la 7.000 rpm. Gratie tehnologiei VTEC, noul propulsor va oferi cantitati importante de cuplu inca de la turatii inferioare in timp ce configuratia turbinei va sustine performantele pe intreaga plaja de turatie a motorului. In stilul caracteristic modelelor de performanta din gama Type R, noul Civic va fi disponibil exclusiv cu o transmisie manuala cu 6 trepte.
La capitolul performante dinamice, noul Type R redefineste termenul de hot-hatch, cu un sprint 0-100 km/ora realizat in doar 5,7 secunde si o viteza de top de 270 km/ora. Ambele valori stabilesc cifre de referinta in clasa hot-hatch-urilor cu tractiune.
Viteza de top de 270 km/ora a fost posibila datorita unui profil aerodinamic extrem de avansat, obtinut in urma designului asistat de computer si a testelor in tunelul aerodinamic de la facilitatea de dezvoltare din Sakura, Japonia (unde a fost dezvoltata si unitatea de propulsie pentru monopostul de F1 McLaren-Honda).
Pentru a folosi la maximum resursele generoase de putere oferite de noul Type R, sistemul de franare a fost dezvoltat special pentru acest model de catre prestigiosul producator Brembo si dispune de discuri perforate si ventilate cu diametru de 350 mm in fata cu etrieri cu 4 pistoane. Noul Type R va beneficia de anvelope dezvoltate special de Bridgestone pentru acest model, montate pe jante cu design special pe 19 inch.
O alta premiera tehnologica aplicata noului Type R este sistemul de amortizoare adaptive ce permite controlul independent pe fiecare roata, cu scopul de a limita efectele nedorite ale transferului de greutate pe perioadele de acceleratie/franare sau schimbare de directie. Gestionarea atenta a miscarilor verticale ale rotilor genereaza o tinuta de drum extrem de stabila, importanta atat in plan dinamic cat si atunci cand vorbim despre confort in exploatarea de zi cu zi.
Noul Type R are un pret de pornire de 31.950 euro fara TVA pentru versiunea de echipare de top GT Pack.
Noul HR-V, lansat oficial cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, din primavara acestui an, promoveaza robustetea unui SUV imbinata cu manevrabilitatea si versatilitatea tipica unei citadine Honda. Noul model afiseaza o identitate vizuala in linie cu noua gama Honda precum si unele elemente de design noi, printre care cea mai notabila este linia de coupe a plafonului.
Gratie unei platforme avansate ce permite pozitionarea rezervorului in partea din fata a masinii, HR-V beneficiaza de aportul sistemului Magic Seats, ce permite rabatarea pe verticala a banchetei. Latura practica este completata de un portbagaj extrem de generos ce masoara 453 litri in configuratie standard si poate fi extins pana la valoarea maxima de 1.456 litri.
Echiparea standard ofera un pachet tehnologic avansat, ce include atat noua interfata multimedia Honda Connect, cat si pachetul de sisteme de siguranta ADAS. Sistemul de infotainment Honda Connect se bazeaza pe un sistem de operare Android de ultima generatie si poate fi comandat cu sau fara sistem de navigatie Garmin integrat.
Suita de sisteme de siguranta ADAS include sistemul activ pentru franarea de urgenta (CTBA), sistemul de avertizare vizual si auditiv a pericolului de coliziune (FCW), sistemul de recunoastere a semnelor de circulatie (TSR), sistem de avertizare vizuala si sonora de parasire a benzii de rulare (LDW) si limitatorul inteligent de viteza ce coreleaza limita de viteza setata cu informatiile primite de la sistemul de recunoastere a semnelor de circulatie. Acest ultim sistem de asistenta este lansat in premiera europeana de catre Honda pe noul HR-V.
Noul model este disponibil cu doua motorizari EU6: 1.5 i-VTEC de 130 CP si 1.6 i-DTEC de 120 CP. Motorul pe benzina poate fi cuplat unei transmisii manuale cu 6 trepte sau automata tip CVT, in timp ce versiunea diesel poate fi comandata cu transmisia manuala cu 6 trepte. Noul HR-V echipat cu motorul diesel 1.6 i-DTEC de 120 CP consuma 4 l/100 km si emite 104 g CO2/km, printre cele mai bune valori din segmentul SUV-urilor.
Pretul de pornire pentru noul HR-V in versiunea cu motorizare pe benzina este de 17.490 euro fara TVA, in timp ce versiunea diesel costa de la 19.490 euro fara TVA. Echiparea standard include, printre altele, sistem multimedia Honda Connect, pachet de siguranta ADAS, climatizare automata cu doua zone, jante de aliaj de 16 inch, senzori de lumina/ploaie, scaune fata incalzite, frana de parcare electronica etc.
Noul Jazz – a treia generatie a modelului de clasa mica redefineste conceptul de spatiu si versatilitate in segmentul citadinelor. Cu un lungime totala cu 95 mm mai mare fata de vechea generatie si 30 mm in plus la ampatament, noul Jazz isi surclaseaza predecesorul in materie de spatiu interior si seteaza noua referinta a clasei mici.
Drept rezultat, noul Jazz ofera 115 mm spatiu in plus pentru genunchii pasagerilor de pe bancheta si un portbagaj ce masoara intre 354 l (+17 l fata de generatia precedenta) si 1.314 l. Pe langa faptul ca ofera cel mai mare portbagaj din clasa mica, noul Jazz beneficiaza un prag de incarcare jos si o deschidere extrem de generoasa a hayonului pentru a facilita incarcarea obiectelor voluminoase.
Avantajul noii platforme tehnice se observa si la nivelul greutatii si rigiditatii torsionale, noul Jazz fiind cu 12% mai usor comparativ cu vechiul model. Noile setari ale suspensiei pun bazele unui comportament dinamic imbunatatit cu accent pe manevrabilitate si stabilitate. Directia electrica a fost recalibrata pentru a oferi un raspuns cu 22% mai rapid fata de vechiul sistem cu rezultate directe asupra agilitatii.
Tot cu scopul de a imbunatati comportamentul rutier, noul Jazz dispune standard de sistemul Agile Handling Assist, ce aplica forta de franare pe roata de pe interiorul virajului, cu scopul de a oferi mai multa incredere soferului in virajele abordate dinamic. De asemenea, noul Jazz dispune de un sistem de franare cu discuri atat pe puntea fata, cat si pe puntea spate.
Modelul de clasa mica este propulsat de o noua unitate 1.3 l i-VTEC din familia Earth Dreams ce produce 102 CP si un cuplu motor de 123 Nm. Noul motor satisface normele de poluare Euro 6 si ofera un consum mixt de 4,6 l/100 km si emisii de CO2 de 103 g/km. Standard este oferita o transmisie manuala cu 6 trepte, cu primele 5 trepte etajate special pentru a favoriza raspunsul dinamic si o treapta finala optimizata cu scopul de a scadea consumul la viteze mari.
Optional se poate comanda o transmisie automata tip CVT dezvoltata special pentru piata europeana, ce ofera un raspuns similar cu cel al unei transmisii automate conventionale. Noul modul de control al transmisiei CVT simuleaza prezenta a 7 trepte si integreaza diferiti algoritmi ce pot reactiona la situatii din trafic ce necesita fie mentinerea unei turatii superioare pentru efectuarea unei depasiri, fie necesitatea unei frane de motor.
Noul Jazz are un pret de pornire de 12.490 euro fara TVA si ofera o echipare standard ce include, printre altele, sistem de franare de urgenta CTBA, airbaguri frontale, laterale si cortina, climatizare manuala, scaune fata incalzite, senzori de ploaia/lumina, oglinzi reglabile electric, conectivitate Bluetooth pentru telefonul mobil etc.